Implementation of controlling in marketing and logistic management of an enterprise in SMEs sector

Authors

  • Danuta Janczewska Social Academy of Sciences in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Keywords:

controlling, enterprise, SMEs, management, marketing, logistic

Abstract

Managing SMEs enterprises requires activities allowing for its development, and nowadays also company’s survival on the market. Problems of management and managing skills are especially important and necessary. In available bibliography one will not come across many sources (both academic works and research), dealing with modern methods of managing an SME company, and available literature focuses mainly on big companies and multinational corporations management, operating worldwide. The aim of this article is to present opportunities which are given by controlling methods in marketing-logistic management of SME companies.

Author Biography

  • Danuta Janczewska, Social Academy of Sciences in Łódź

    Ph.D., assistant professor at the Department of Marketing and Logistics.

     

References

Chachuła D. (2009), Controlling. Koncepcje, narzędzia, modele, Warszawa.

Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Warszawa.

Janczewska D. (2008), Wzrost innowacyjności przedsiębiorstwa jako przejaw przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy – na przykładzie branży cukierniczej w Polsce, [w:] Z. Zioło , T. Rachwał (red.), Rola przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa– Kraków.

Kaplan R.S., Norton D.P. (2007), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Warszawa.

Marciniak S. (2008), Controlling. Teoria zastosowania, Warszawa.

Nowak E. (2004), Zakres controllingu w przedsiębiorstwie, [w:] E. Nowak (red.), Controlling w działalności przedsiębiorstwa w Polsce, Warszawa.

Pyciński S. (2008), Ocena innowacyjności sektora MŚP w świetle badań PARP, [w:] Przedsiębiorczość i innowacyjność w Polsce w kontekście europejskim – ocena dystansu, Łódź.

Sierpińska M., Niedbała B. (2003), Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce, Warszawa.

Skowronek-Mielczarek A., Leszczyński Z. (2007), Controlling, analiza i monitoring w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Warszawa.

Vollmuth H.J. (2010), Controlling. Planowanie, kontrola, kierowanie, Warszawa.

Downloads

Published

2013-09-01

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Implementation of controlling in marketing and logistic management of an enterprise in SMEs sector. (2013). Innovative Management in Economy and Business, 2/15, 139-150. https://doi.org/10.25312/

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >> 

Similar Articles

1-10 of 237

You may also start an advanced similarity search for this article.