Wprowadzenie innowacji w przedsiębiorstwie poligraficznym i ich wpływ na jego rozwój

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.36/2023_04gkks

Słowa kluczowe:

innowacje, rodzaje innowacji, przedsiębiorstwo innowacyjne, logistyka, zarządzanie, Internet rzeczy, przemysł 4.0, poziom i struktura nakładów na działalność innowacyjną

Abstrakt

O innowacyjności w przedsiębiorstwach można znaleźć wiele artykułów, wskazujących, że są one źródłem rozwoju przedsiębiorstwa i wypracowania przewagi konkurencyjnej. Sam konstrukt innowacyjności najczęściej jest traktowany w odosobnieniu od innych, gdzie nie sama innowacja tworzy wartości. Dopiero gdy innowacja zostanie skomercjalizowana, może mieć przełożenie na realny rozwój przedsiębiorstwa oraz wypracowanie przewagi konkurencyjnej. W artykule przedstawiono wszystkie elementy oraz procesy, które miały istotny wpływ na ulepszenia z punktu widzenia prowadzenia badanego przedsiębiorstwa. Określono również, jak udział przekazanych środków na rozwój innowacji w przedsiębiorstwie przyczynił się do rozwoju modernizacji w poszczególnych sektorach przedsiębiorstwa. Celem artykułu było przedstawienie działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa z branży poligraficznej w celu jego rozwoju, że szczególnym wpływem innowacji na dział logistyki, zarządzanie przedsiębiorstwem oraz rozwój internetu rzeczy. W artykule określono udział przekazanych środków na rozwój innowacji w przedsiębiorstwie, które w latach 2015–2022 przyczyniły się do rozwoju innowacji w poszczególnych sektorach przedsiębiorstwa. Przedstawiono rodzaje innowacji wprowadzonych w przedsiębiorstwie. Dane źródłowe zostały zaczerpnięte z danych finansowych badanego przedsiębiorstwa. W badanym okresie liczba zatrudnionych pracowników była w przedziale 49–80 osób.

Biogramy autorów

  • Grzegorz Kruk - Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

    Mgr Grzegorz Kruk, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Specjalizacja: Zarządzanie Procesami i Projektami Logistycznymi.

  • Krzysztof Stall - Uniwersytet Coventry

     Mgr Krzysztof Stall, inżynieria biznesu zarządzania, Specjalizacja: Zarządzanie, Zarządzanie Łańcuchem dostaw, TQM.

Bibliografia

Bielski I. (2007), Innowacje w kreowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Rozprawy nr 125, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy, Bydgoszcz.

Blaik P. (1996), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Dobbs R. et al. (2015), No Ordinary Disruption, Public Affairs, New York. Encyklopedia Popularna (1982), PWN, Warszawa.

Heppelmann J., Porter M. (2014), How Smart, Connected Products Are Transforming Competition, „Harvard Business Review”, November.

Manual Oslo (2005), Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Wydanie III, OECD, Komisja Europejska, Warszawa.

Nowacki R. (red.) (2010), Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.

Penc J. (1995), Strategie zarządzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.

Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2024-07-09

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Wprowadzenie innowacji w przedsiębiorstwie poligraficznym i ich wpływ na jego rozwój . (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/36, 37-48. https://doi.org/10.25312/2391-5129.36/2023_04gkks

Podobne artykuły

1-10 z 274

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.