Zastosowanie koncepcji marketingu holistycznego w firmie transportowej

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.34/2022_09djjj

Słowa kluczowe:

branża TSL, marketing holistyczny

Abstrakt

W artykule przedstawiono dyskusję nad problematyką nowego spojrzenia na działalność marketingową w firmie transportowej. Omówiono możliwość wdrożenia koncepcji marketingu holistycznego w branży TSL jako nowego kierunku aktywności marketingowo-logistycznej. Na podstawie badania literatury przedmiotu oraz badania typu case study zaprezentowano problematykę marketingu holistycznego rozumianego jako działalność zintegrowana łącząca elementy marketingu i logistyki transportu. Wyniki analizy poznawczo-krytycznej światowej literatury przedmiotu przedstawione w pracy wskazują na występowanie wyraźnej luki poznawczej i luki badawczej, jeśli chodzi o rozważania na temat zastosowania marketingu holistycznego w branży TSL, zwłaszcza w obszarze usług transportowych.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogramy autorów

  • Danuta Janczewska - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

    Dr inż. Danuta Janczewska, adiunkt, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi.

  • Jerzy Janczewski - Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

     Dr inż. Jerzy Janczewski, adiunkt w Katedrze Systemów Transportu na Wydziale Informatyki, Zarządzania i Transportu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Bibliografia

Beier F.J., Rutkowski K. (2001), Logistyka, SGH, Warszawa.

Blaik P. (2016), Logistyka, PWE, Warszawa.

Chlipała P. (2014), Marketing relacyjny i marketing wartości – w kierunku paradygmatu zintegrowanego, „Studia Ekonomiczne”, nr 182.

Czyżycki R. (2005), Internet w działaniach marketingowych firmy, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 414.

Doyle P. (2003), Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg, Warszawa.

Dytwald J.A. (1997), Współczesne koncepcje zarządzania korporacjami, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.

El-Ansary A.I. (2005), Relationship Marketing Management: A School in the History of Marketing Thought, „Journal of Relationship Marketing”, Vol. 4, No. 1–2.

FUH Pdr Firma Usługowo Handlowa Damian Rosiński (b.r.), https://panoramafirm.pl/%C5%82%C3%B3dzkie,skierniewicki,krosnowa,47/fuh_pdr_firma_uslugowo_handlowa_damian_rosinski-zjxyzb_pie.html [dostęp: 30.10.2022].

Gilaninia S., Almani A.M., Pournaserani A., Mousavian S.J. (2011), Relationship Marketing: a New Approach to Marketing in the Third Millennium, „Australian Journal of Basic and Applied Sciences”, Vol. 5, No. 5.

Kauf S., Tłuczak A. (2016), Optymalizacja decyzji logistycznych, Difin, Warszawa.

Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2021), Marketing 5.0. Technologie Next Tech, MT Biznes, Warszawa.

Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2017), Marketing 4.0, MT Biznes, Warszawa.

Krychniak A. (2021), Zarządzanie logistyką oraz spedycją w transporcie drogowym na przykładzie przedsiębiorstwa X, praca dyplomowa pod kierunkiem dr inż. Danuty Janczewskiej, Społeczna Akademia Nauk, Łódź.

Mendyk E. (2002), Ekonomika i organizacja transportu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Logistyki, Poznań.

Otto J. (2004), Marketing relacji, C.H. Beck, Warszawa.

Pickton D., Broderick A. (2005), Integrated Marketing Communications, Financial Times, Prentice Hall.

Rafiq M., Ahmed P.K. (2000), Advances in the Internal Marketing Concept Definition, Synthesis and Extension, „Journal of Services Marketing”, Vol. 6.

Ramaswamy V. (2009), Co-Creation of Value – Towards an Expanded Paradigm of Value Creation, „Marketing Review”, No. 6.

Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2022 (2022), PARP, Warszawa, https://www.parp.gov.pl/storuuage/publications/pdf/Raport-o-stanie-sektora-maych-i-rednich-przedsibiorstw_13_10_2022.pdf [dostęp: 2.05.2022].

Sagan A. (2003), Marketing relacyjny, Statsoft Polska, Kraków.

Van Buren H.J., Greenwood M. (2008), Enhancing employee voice: Are voluntary employer–employee partnerships enough?, „Journal of Business Ethics”, Vol. 81, No. 1.

Wilkie W.L., Moore E.S. (2012), Expanding Our Understanding of Marketing in Society, „Journal of the Academy Marketing Science”, Vol. 40(1).

Pobrania

Opublikowane

2022-12-12

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Zastosowanie koncepcji marketingu holistycznego w firmie transportowej. (2022). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/34, 133-145. https://doi.org/10.25312/2391-5129.34/2022_09djjj

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Podobne artykuły

1-10 z 14

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.