Koncepcja modelu biznesowego w zarządzaniu marketingowo-logistycznym mikroprzedsiębiorstwem w branży TSL
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
mikroprzedsiębiorstwo, proces logistyczny, strategia logistycznaAbstrakt
Łączenie działań marketingowych i logistycznych nie jest obecnie zjawiskiem często stosowanym w mikroprzedsiębiorstwach, które nie posiadają nowoczesnego transportu i infrastruktury. Ze względu na rosnącą konkurencyjność mikroprzedsiębiorstwa poszukują wsparcia swojej pozycji rynkowej. Wykorzystując nowoczesne metody organizacji i zarządzania potrzebują integracji wiedzy marketingowej i logistycznej. Pomocą może być koncepcja modelu biznesowego przydatna w osiągnięciu konkurencyjnej pozycji na rynku usług TSL. Integracja działalności marketingowej i logistycznej wymaga szerokiej wiedzy o instrumentach, produktach, rynku i uczestnikach TSL.
Pobrania
Bibliografia
Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.
Blaik P., Bruska A., Kauf S., Matwiejczuk R. (2012), Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa.
Ciesielski M. (2004), Logistyka w strategiach firm, PWN, Warszawa.
Coyle J., Bardi E., Langley C. (2002), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
Dwiliński L.(2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Fechner I., Szyszka G. (red.) (2012), Logistyka w Polsce. Raport 2011, ILiM, Poznań.
Gołembska E., Tyc-Szmil K., Brauer J. (2008), Logistyka w usługach, PWN, Warszawa
Janczewska D. (2013), Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z grupy MSP, ZIwGiB, nr 2.
Majecka B. (2012), Uwarunkowania zachowań przedsiębiorstw transportu samochodowego na rynku przewozów rzeczy, http://studiaimaterialy.pl/wp-con-tent/uploads/2013/07/ZN-2012-ITiHM-BMajecka.pdf, dostęp: 25.05.2014.
Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa.
Mitkow S., Kwiatek A. (2013), Usługi logistyczne – analiza rynku w Polsce, „Systemy Logistyczne Wojsk”, nr 39.
Olkowicz B., Branża TSL ma się dobrze, https://www.dnb.pl/pl/komentarze-ekspertow/art25,branza-tsl-ma-sie-dobrze.html, dostęp: 1.09.2014.
Radziejowska G. (2011), Rozwój przedsiębiorstwa logistycznego a przewaga konkurencyjna, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie, z. 56.
Tarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.) (2013), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011–2012, Wyd. PARP, Warszawa.
Rucińska D. (2011), Strategiczne aspekty kształtowania polskiego rynku usług transportowo-spedycyjno-logistycznych (TSL), referat wygłoszony na IX Kongresie Ekonomistów Polskich.
Rydzkowski W. (2011), Operatorzy logistyczni 3 PL i 4 PL na tle rynku TSL, https://ekonom.ug.edu.pl/pp/download.php?OpenFile=7331, dostęp: 1.07.2014.
Sołtysik M. (2004), O dynamice zmian w logistyce, [w:] A. Sołtysik (red.), Kierunki rozwoju logistyki w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Stajniak M. (2007), Transport i spedycja. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik logistyk, ILiM, Poznań.
Szymonik A. (2010), Technologie informatyczne w logistyce, Placet, Warszawa.
Wojciechowski A. (2011), Rola jakości w łańcuchach logistycznych, „Logistyka”, nr 6.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.