Koncepcja modelu biznesowego w zarządzaniu marketingowo-logistycznym mikroprzedsiębiorstwem w branży TSL

Autor

  • Danuta Janczewska Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

mikroprzedsiębiorstwo, proces logistyczny, strategia logistyczna

Abstrakt

Łączenie działań marketingowych i logistycznych nie jest obecnie zjawiskiem często stosowanym w mikroprzedsiębiorstwach, które nie posiadają nowoczesnego transportu i infrastruktury. Ze względu na rosnącą konkurencyjność mikroprzedsiębiorstwa poszukują wsparcia swojej pozycji rynkowej. Wykorzystując nowoczesne metody organizacji i zarządzania potrzebują integracji wiedzy marketingowej i logistycznej. Pomocą może być koncepcja modelu biznesowego przydatna w osiągnięciu konkurencyjnej pozycji na rynku usług TSL. Integracja działalności marketingowej i logistycznej wymaga szerokiej wiedzy o instrumentach, produktach, rynku i uczestnikach TSL.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogram autora

  • Danuta Janczewska - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

    Dr inż.  – adiunkt w Katedrze Marketingu i Logistyki.

Bibliografia

Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.

Blaik P., Bruska A., Kauf S., Matwiejczuk R. (2012), Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa.

Ciesielski M. (2004), Logistyka w strategiach firm, PWN, Warszawa.

Coyle J., Bardi E., Langley C. (2002), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.

Dwiliński L.(2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

Fechner I., Szyszka G. (red.) (2012), Logistyka w Polsce. Raport 2011, ILiM, Poznań.

Gołembska E., Tyc-Szmil K., Brauer J. (2008), Logistyka w usługach, PWN, Warszawa

Janczewska D. (2013), Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z grupy MSP, ZIwGiB, nr 2.

Majecka B. (2012), Uwarunkowania zachowań przedsiębiorstw transportu samochodowego na rynku przewozów rzeczy, http://studiaimaterialy.pl/wp-con-tent/uploads/2013/07/ZN-2012-ITiHM-BMajecka.pdf, dostęp: 25.05.2014.

Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa.

Mitkow S., Kwiatek A. (2013), Usługi logistyczne – analiza rynku w Polsce, „Systemy Logistyczne Wojsk”, nr 39.

Olkowicz B., Branża TSL ma się dobrze, https://www.dnb.pl/pl/komentarze-ekspertow/art25,branza-tsl-ma-sie-dobrze.html, dostęp: 1.09.2014.

Radziejowska G. (2011), Rozwój przedsiębiorstwa logistycznego a przewaga konkurencyjna, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie, z. 56.

Tarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.) (2013), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011–2012, Wyd. PARP, Warszawa.

Rucińska D. (2011), Strategiczne aspekty kształtowania polskiego rynku usług transportowo-spedycyjno-logistycznych (TSL), referat wygłoszony na IX Kongresie Ekonomistów Polskich.

Rydzkowski W. (2011), Operatorzy logistyczni 3 PL i 4 PL na tle rynku TSL, https://ekonom.ug.edu.pl/pp/download.php?OpenFile=7331, dostęp: 1.07.2014.

Sołtysik M. (2004), O dynamice zmian w logistyce, [w:] A. Sołtysik (red.), Kierunki rozwoju logistyki w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

Stajniak M. (2007), Transport i spedycja. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik logistyk, ILiM, Poznań.

Szymonik A. (2010), Technologie informatyczne w logistyce, Placet, Warszawa.

Wojciechowski A. (2011), Rola jakości w łańcuchach logistycznych, „Logistyka”, nr 6.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Koncepcja modelu biznesowego w zarządzaniu marketingowo-logistycznym mikroprzedsiębiorstwem w branży TSL. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/19, 65-75. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 > >> 

Podobne artykuły

1-10 z 101

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.