Organizacja procesu onboardingu w przedsiębiorstwie edukacyjno-szkoleniowym

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/ziwgib.799

Słowa kluczowe:

onboarding, plan onboardingu, adaptacja pracownika, zarządzanie zasobami ludzkimi

Abstrakt

Onboarding jako kluczowy element zarządzania zasobami ludzkimi ma istotny wpływ na adaptację nowych pracowników oraz efektywność organizacji. Celem niniejszego artykułu jest analiza procesu onboardingu w małym przedsiębiorstwie edukacyjno-szkoleniowym. Analiza obejmuje charakterystykę badanego przedsiębiorstwa i identyfikację jego specyficznych cech, które oddziałują na proces wdrażania nowych pracowników. Następnie badane są ogólne procesy w firmie oraz oceniana jest skuteczność dotychczasowych praktyk onboardingu. Wyniki analizy wskazują na istotne niedoskonałości w realizowanym procesie adaptacji nowych pracowników, w tym brak ustrukturyzowanego planu wdrożenia oraz niewystarczającą komunikację pomiędzy pracownikami. Artykuł podkreśla konieczność usprawnienia procesu onboardingu poprzez wdrożenie bardziej systematycznych metod adaptacji nowych pracowników.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogram autora

  • Agata Cheda - Uniwersytet Warszawski

    Absolwentka Wydziału Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Zarządzania i Nauk Technicznych Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie, obecnie studentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Bibliografia

Bitkowska A., Sobolewska O. (2020), Zarządzanie procesowe z wykorzystaniem wiedzy w polskich przedsiębiorstwach, „Przegląd Organizacji”, nr 1, s. 21–29. DOI: https://doi.org/10.33141/po.2020.01.02

Business Process Management Market by Component, Deployment Type, Organization Size, Business Function (Sales and Marketing, HRM, Procurement and SCM, and Customer Service Support), Industry, and Region - Global Forecast to 2025 (2020), https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/business-process-management-market-157890056.html [dostęp: 9.02.2025].

Gudkova S. (2008), Rozwój małych przedsiębiorstw, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego.

Ossowski M. (2012), Identyfikacja i klasyfikacja procesów w przedsiębiorstwie, „Zarządzanie i Finanse”, nr 4, cz. 3, s. 297–312.

Sidor-Rządkowska M. (2020), Zarządzanie personelem w małej firmie, Warszawa: Wolters Kluwer.

Smolarek M. (2008), Planowanie strategiczne w małej firmie, Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.

Stawasz E., Głodek P., Łobacz K., Niedzielski P. (2018), Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. DOI: https://doi.org/10.18778/8088-960-6

Strużyna J. (2002), Doskonalenie jakości zarządzania zasobami ludzkimi w małych firmach, Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 221).

Yin R.K. (2024), Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie, metody i zastosowania, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Zaleśna A. (2015), Adaptacja nowego pracownika i wzajemne dzielenie się wiedzą na przykładzie przedsiębiorstw sektora MSP, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 39, t. 3, s. 411–424.

Pobrania

Opublikowane

2025-07-11

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Organizacja procesu onboardingu w przedsiębiorstwie edukacyjno-szkoleniowym. (2025). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/40, 65-77. https://doi.org/10.25312/ziwgib.799

Podobne artykuły

1-10 z 180

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.