The organisation of the ‘onboarding’ process in an education and training company

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25312/ziwgib.799

Keywords:

onboarding, onboarding plan, employee adaptation, human resource management

Abstract

‘Onboarding’, as a key element of human resource management, has a significant impact on the adaptation of new employees and the effectiveness of the organisation. The purpose of this article is to analyse the onboarding process in a small education and training enterprise. The analysis includes the characteristics of the company under study and the identification of its specific features that affect the onboarding process of new employees. The company's overall processes are then examined and the effectiveness of existing onboarding practices is assessed. The results of the analysis indicate significant inadequacies in the onboarding process for new employees, including the lack of a structured onboarding plan and insufficient communication between employees. The article highlights the need to improve the onboarding process by implementing more systematic methods of adapting new employees.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Agata Cheda, University of Warsaw

    Graduate of the Faculty of Sociology at the University of Warsaw and the Faculty of Management and Technical Sciences at the Warsaw Academy of Applied Sciences, currently a student at the Institute of Applied Social Sciences at the University of Warsaw.

References

Bitkowska A., Sobolewska O. (2020), Zarządzanie procesowe z wykorzystaniem wiedzy w polskich przedsiębiorstwach, „Przegląd Organizacji”, nr 1, s. 21–29. DOI: https://doi.org/10.33141/po.2020.01.02

Business Process Management Market by Component, Deployment Type, Organization Size, Business Function (Sales and Marketing, HRM, Procurement and SCM, and Customer Service Support), Industry, and Region - Global Forecast to 2025 (2020), https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/business-process-management-market-157890056.html [dostęp: 9.02.2025].

Gudkova S. (2008), Rozwój małych przedsiębiorstw, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego.

Ossowski M. (2012), Identyfikacja i klasyfikacja procesów w przedsiębiorstwie, „Zarządzanie i Finanse”, nr 4, cz. 3, s. 297–312.

Sidor-Rządkowska M. (2020), Zarządzanie personelem w małej firmie, Warszawa: Wolters Kluwer.

Smolarek M. (2008), Planowanie strategiczne w małej firmie, Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.

Stawasz E., Głodek P., Łobacz K., Niedzielski P. (2018), Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. DOI: https://doi.org/10.18778/8088-960-6

Strużyna J. (2002), Doskonalenie jakości zarządzania zasobami ludzkimi w małych firmach, Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 221).

Yin R.K. (2024), Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie, metody i zastosowania, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Zaleśna A. (2015), Adaptacja nowego pracownika i wzajemne dzielenie się wiedzą na przykładzie przedsiębiorstw sektora MSP, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 39, t. 3, s. 411–424.

Published

2025-07-11

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

The organisation of the ‘onboarding’ process in an education and training company. (2025). Innovative Management in Economy and Business, 1/40, 65-77. https://doi.org/10.25312/ziwgib.799

Similar Articles

1-10 of 190

You may also start an advanced similarity search for this article.