Zastosowanie controllingu w zarządzaniu marketingowo-logistycznym przedsiębiorstwem z sektora MSP

Autor

  • Danuta Janczewska Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

kontroling, przedsiębiorstwo, MŚP, zarządzanie, marketing, logistyka

Abstrakt

Zarządzanie przedsiębiorstwami MSP wymaga działań umożliwiających ich rozwój oraz przetrwanie na rynku. Problemy związane z zarządzaniem oraz umiejętnościami zarządzania są szczególnie istotne i niezbędne. W dostępnej literaturze nie znajdziemy wielu źródeł (zarówno prac akademickich, jak i badań), które zajmują się nowoczesnymi metodami zarządzania przedsiębiorstwami MSP. Dostępna literatura skupia się głównie na zarządzaniu dużymi przedsiębiorstwami i korporacjami międzynarodowymi, działającymi na całym świecie. Celem tego artykułu jest przedstawienie możliwości, jakie dają metody kontrolne w zarządzaniu marketingowo-logistycznym przedsiębiorstw MSP.

Biogram autora

  • Danuta Janczewska - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

    Dr inż., adiunkt w Katedrze Marketingu i Logistyki.

Bibliografia

Chachuła D. (2009), Controlling. Koncepcje, narzędzia, modele, Warszawa.

Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Warszawa.

Janczewska D. (2008), Wzrost innowacyjności przedsiębiorstwa jako przejaw przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy – na przykładzie branży cukierniczej w Polsce, [w:] Z. Zioło , T. Rachwał (red.), Rola przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa– Kraków.

Kaplan R.S., Norton D.P. (2007), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Warszawa.

Marciniak S. (2008), Controlling. Teoria zastosowania, Warszawa.

Nowak E. (2004), Zakres controllingu w przedsiębiorstwie, [w:] E. Nowak (red.), Controlling w działalności przedsiębiorstwa w Polsce, Warszawa.

Pyciński S. (2008), Ocena innowacyjności sektora MŚP w świetle badań PARP, [w:] Przedsiębiorczość i innowacyjność w Polsce w kontekście europejskim – ocena dystansu, Łódź.

Sierpińska M., Niedbała B. (2003), Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce, Warszawa.

Skowronek-Mielczarek A., Leszczyński Z. (2007), Controlling, analiza i monitoring w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Warszawa.

Vollmuth H.J. (2010), Controlling. Planowanie, kontrola, kierowanie, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2013-09-01

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Zastosowanie controllingu w zarządzaniu marketingowo-logistycznym przedsiębiorstwem z sektora MSP. (2013). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/15, 139-150. https://doi.org/10.25312/

Podobne artykuły

1-10 z 179

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.