Realizacja założeń pozytywnej dyscypliny we współczesnej rodzinie
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.18/2020_07kwasSłowa kluczowe:
pozytywna dyscyplina, pedagogika pozytywna, metody wychowaniaAbstrakt
Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaka jest wiedza rodziców na temat pozytywnej dyscypliny jako nowej metody wychowania i czy proponowane przez pozytywną dyscyplinę techniki są stosowane we współczesnej rodzinie. Próbę odpowiedzi na powyższe pytania podjęła Anna Sieczka w ramach pracy dyplomowej w Akademii Humanistycznej w Łodzi, wydział w Sieradzu, pod kierunkiem dr Kamili Witerskiej. Pytania badawcze oscylowały wokół wiedzy i zastosowania pozytywnej dyscypliny w praktyce. Badania zostały przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem ankiety, w oparciu o autorski kwestionariusz.
Pobrania
Bibliografia
Czapiński J., Psychologiczne teorie szczęścia, [w:] J. Czapiński (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, PWN, Warszawa 2004.
Dreikurs R., Soltz V., Children: The challenge, Plume, New York 1991. https://pozytywnadyscyplina.pl/ [dostęp: 03.02.2020].
Nelsen J., Pozytywna dyscyplina, przeł. A. Czechowska, Wydawnictwo CoJaNaTo, Warszawa 2015.
Seligman M.E., Psychologia pozytywna, [w:] J. Czapiński (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, PWN, Warszawa 2005.
Smykowski B., Wczesna dorosłość – szanse rozwoju, „Remedium” 2004, nr 2 (132).
Trzebińska E., Psychologia pozytywna, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Wysocka E., Diagnoza pozytywna w działalności pedagoga resocjalizacyjnego – założenia teoretyczne i metodologiczne identyfikacji zaburzeń w przystosowaniu, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 2016, t. 25, z. 2.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.