Implementation of positive discipline in a present-day family
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.18/2020_07kwasKeywords:
positive discipline, positive pedagogy, upbringing methodsAbstract
The article is an attempt to answer the question of parents’ knowledge about positive discipline as a new upbringing method and whether techniques proposed by positive discipline are used in the modern family. An attempt to answer the above question was made by Anna Sieczka as part of her diploma work at the Academy of Humanities in Łódź, faculty in Sieradz, under the direction of Dr Kamila Witerska. The research questions centred on knowledge and the application of positive discipline in practice. The research was based on a questionnaire developed by the author.
Downloads
References
Czapiński J., Psychologiczne teorie szczęścia, [w:] J. Czapiński (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, PWN, Warszawa 2004.
Dreikurs R., Soltz V., Children: The challenge, Plume, New York 1991. https://pozytywnadyscyplina.pl/ [dostęp: 03.02.2020].
Nelsen J., Pozytywna dyscyplina, przeł. A. Czechowska, Wydawnictwo CoJaNaTo, Warszawa 2015.
Seligman M.E., Psychologia pozytywna, [w:] J. Czapiński (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, PWN, Warszawa 2005.
Smykowski B., Wczesna dorosłość – szanse rozwoju, „Remedium” 2004, nr 2 (132).
Trzebińska E., Psychologia pozytywna, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Wysocka E., Diagnoza pozytywna w działalności pedagoga resocjalizacyjnego – założenia teoretyczne i metodologiczne identyfikacji zaburzeń w przystosowaniu, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 2016, t. 25, z. 2.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.