Internet a media społecznościowe i wirtualizacja zachowań miejskich w gospodarstwach domowych w Polsce (wyniki badań)

Autor

  • Tomasz Zalega Uniwersytet Warszawski Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

konsumpcja, trendy konsumpcyjne, zachowania konsumentów, Internet, social media, konsumpcja wirtualna

Abstrakt

Artykuł ma na celu przedstawienie nowych trendów w konsumpcji, takich jak wykorzystanie mediów społecznościowych i wirtualizacja konsumpcji co widać w zachowaniu miejskich gospodarstw domowych w Polsce. Po przedstawieniu metodologii badania i próby przeprowadzono syntetyczną analizę dostępu polskich gospodarstw domowych do Internetu. Wykorzystano wyniki ankiety własnej autora jako podstawę do oceny wpływu dwóch trendów konsumpcyjnych wynikających z rozwoju nowych technologii oraz wpływu coraz powszechniejszego wykorzystania Internetu na zachowania zakupowe polskich gospodarstw domowych. Artykuł kończy się podsumowaniem dyskusji i głównymi wnioskami.

Biogram autora

  • Tomasz Zalega - Uniwersytet Warszawski

    Prof. nadzw. dr hab., Katedra Gospodarki Narodowej, Wydział Zarządzania.

Bibliografia

Bajdak A. (red.) (2003), Internet w marketingu, Warszawa.

Czapliński T., Panek T. (red.) (2012), Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, Warszawa.

Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, „Business Horizons”, vol. 53, no. 1.

Kaplan A.M., Haenlein M. (2012), Social Media: Back to the roots and back to the future, „Journal of Systems and Information Technology”, vol. 14, no. 2.

Korzystanie z Internetu. Komunikat z badań CBOS (2012), Warszawa, czerwiec.

Kozinets R. (1999), E-Tribalized Marketing: The Strategic Implications of Virtual Communities of Consumption, „European Management Journal”, no. 17.

Latusek M., Zalega T. (2012), Trendy w konsumpcji na rynku książki elektronicznej, „Studia i Materiały”, nr 1–2.

Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007–2011 (2012) GUS, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warszawa.

State of the Media: Social Media Report Q3 (2013), NM Incite, A Nielsen/McKinsey Company, www.nmincite.com, dostęp: 15.04.2013.

Urry J. (2009), Socjologia mobilności, Warszawa.

Zalega T. (2012a), Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego, Warszawa.

Zalega T. (2012b), Konsumpcja. Determinanty, teorie i modele, Warszawa.

http://www.nmincite.com.

http://www.interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/tak-wyglda-konsumpcja-internetu-wsrod.mezczyzn-i-kobiet-245942.

http://www.socialpress.pl/2011/12/ponad-miliard-internautow-korzysta-z-socialmedia?#.

http://www.technologie.gazetapl/internet/1,104530,9166120,Wyszukiwanie_i_Nasza_Klasa.

Pobrania

Opublikowane

2014-05-30

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Internet a media społecznościowe i wirtualizacja zachowań miejskich w gospodarstwach domowych w Polsce (wyniki badań). (2014). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/17, 123-136. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Podobne artykuły

11-20 z 163

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.