Internet a media społecznościowe i wirtualizacja zachowań miejskich w gospodarstwach domowych w Polsce (wyniki badań)
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
konsumpcja, trendy konsumpcyjne, zachowania konsumentów, Internet, social media, konsumpcja wirtualnaAbstrakt
Artykuł ma na celu przedstawienie nowych trendów w konsumpcji, takich jak wykorzystanie mediów społecznościowych i wirtualizacja konsumpcji co widać w zachowaniu miejskich gospodarstw domowych w Polsce. Po przedstawieniu metodologii badania i próby przeprowadzono syntetyczną analizę dostępu polskich gospodarstw domowych do Internetu. Wykorzystano wyniki ankiety własnej autora jako podstawę do oceny wpływu dwóch trendów konsumpcyjnych wynikających z rozwoju nowych technologii oraz wpływu coraz powszechniejszego wykorzystania Internetu na zachowania zakupowe polskich gospodarstw domowych. Artykuł kończy się podsumowaniem dyskusji i głównymi wnioskami.
Bibliografia
Bajdak A. (red.) (2003), Internet w marketingu, Warszawa.
Czapliński T., Panek T. (red.) (2012), Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, Warszawa.
Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, „Business Horizons”, vol. 53, no. 1.
Kaplan A.M., Haenlein M. (2012), Social Media: Back to the roots and back to the future, „Journal of Systems and Information Technology”, vol. 14, no. 2.
Korzystanie z Internetu. Komunikat z badań CBOS (2012), Warszawa, czerwiec.
Kozinets R. (1999), E-Tribalized Marketing: The Strategic Implications of Virtual Communities of Consumption, „European Management Journal”, no. 17.
Latusek M., Zalega T. (2012), Trendy w konsumpcji na rynku książki elektronicznej, „Studia i Materiały”, nr 1–2.
Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007–2011 (2012) GUS, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warszawa.
State of the Media: Social Media Report Q3 (2013), NM Incite, A Nielsen/McKinsey Company, www.nmincite.com, dostęp: 15.04.2013.
Urry J. (2009), Socjologia mobilności, Warszawa.
Zalega T. (2012a), Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego, Warszawa.
Zalega T. (2012b), Konsumpcja. Determinanty, teorie i modele, Warszawa.
http://www.socialpress.pl/2011/12/ponad-miliard-internautow-korzysta-z-socialmedia?#.
http://www.technologie.gazetapl/internet/1,104530,9166120,Wyszukiwanie_i_Nasza_Klasa.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.