Media społecznościowe TVP Sport jako przykład innowacyjnego zarządzania treściami sportowymi
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.30/2020_02mszSłowa kluczowe:
media społecznościowe, Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, TVP Sport, telewizja, internetAbstrakt
W artykule przedstawiono problematykę zarządzania treściami sportowymi w mediach społecznościowych. Poruszono kwestie oddzielnych strategii na poszczególnych polach eksploatacji oraz udowodniono, że innowacyjne zarządzanie jest możliwe, ale wymaga indywidualnego podejścia oraz odejścia od „strategii cyfrowej”. Jeszcze niedawno mówiło się o „strategii cyfrowej”. Dzisiaj można stwierdzić z pewnością, że tych strategii musi być kilka. Telewizja linearna nadal przyciąga największe zainteresowanie widzów i generuje rekordowe oglądalności, chociaż malejące z roku na rok. Posiadanie serwisu internetowego jest kluczowe w świecie cyfrowym. Potrzebne są jednak zupełnie różne, ale koherentne strategie w mediach społecznościowych: na YouTubie – dedykowane formaty wideo oraz influencerzy, na Facebooku – tworzenie interesujących postów wymuszających zaangażowanie użytkownika oraz promocja płatnymi postami, na Twitterze – interakcja i szybkość reakcji, ale w skondensowanej formie, na Instagramie zaś materiały zakulisowe i zdjęcia. Artykuł pokazuje, jak zarządzać poszczególnymi kanałami w mediach społecznościowych, daje odpowiedź na pytanie, czy innowacyjne zarządzanie jest możliwe w wirtualnym świecie, namawia do rezygnacji ze standardowej „strategii cyfrowej”.
Bibliografia
Davies S. (2020), Decoding the social media algorithms in 2020. The ultimate guide. Unwrapping the riddles in a mystery, https://www.stedavies.com/social-media-algorithms-guide/ [dostęp: 12.04.2020].
Kemp S. (2020), Digital 2020: Poland, https://datareportal.com/reports/digital2020-poland [dostęp: 26.04.2020].
Kurdupski M. (2020), TVP Sport liderem oglądalności w 2019 roku, Eleven Sports 1 z największym wzrostem, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kanalow-sportowych-2019-rok-tvp-sport-liderem [dostęp: 4.04.2020].
Pallus P. (2020), Telewizję w 2019 roku oglądaliśmy krócej. Królował Polsat, ale TVP ma też powód do zadowolenia, https://businessinsider.com.pl/media/tv -radio/ogladalnosc-telewizji-w-2019-roku-dane-nielsena/ffwwf89 [dostęp: 28.04.2020].
Roguski A. (2020), Użytkownicy social media w Polsce i na świecie, https://www. whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/ [dostęp: 8.04.2020].
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.