Freeganizm wśród młodych polskich i amerykańskich konsumentów
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
freeganizm, trend konsumencki, konsument, zachowania konsumpcyjneAbstrakt
Celem artykułu jest przybliżenie istoty freeganizmu jako alternatywnego trendu konsumenckiego w zachowaniach młodych polskich i amerykańskich konsumentów. Po wyjaśnieniu zjawiska freeganizmu i filozofii freegan skoncentrowano się w opracowaniu na przybliżeniu najważniejszych zasad, którymi kierują się osoby uważające się za freegan. W dalszej części opracowania, po scharakteryzowaniu próby badawczej, przeanalizowano freeganizm w świetle wyników badań własnych. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł.
Pobrania
Bibliografia
Moré V.C. (2011), Dumpster Dinner: An Ethnographic Study of Freeganism, „The Journal for Undergraduate Ethnography”, Issue 1, Illinois State University.
Zalega T. (2013a), Freeganizm – nowy trend konsumencki w zachowaniach nabywczych miejskich gospodarstw domowych w Polsce w okresie kryzysu (wyniki badań), „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie”, nr 1.
Zalega T. (2013b), Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych miejskich gospodarstw domowych w okresie kryzysu, „Marketing i Rynek”, nr 8.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.