Freeganizm wśród młodych polskich i amerykańskich konsumentów

Autor

  • Anna Rostek Uniwersytet Warszawski Autor
  • Tomasz Zalega Uniwersytet Warszawski Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

freeganizm, trend konsumencki, konsument, zachowania konsumpcyjne

Abstrakt

Celem artykułu jest przybliżenie istoty freeganizmu jako alternatywnego trendu konsumenckiego w zachowaniach młodych polskich i amerykańskich konsumentów. Po wyjaśnieniu zjawiska freeganizmu i filozofii freegan skoncentrowano się w opracowaniu na przybliżeniu najważniejszych zasad, którymi kierują się osoby uważające się za freegan. W dalszej części opracowania, po scharakteryzowaniu próby badawczej, przeanalizowano freeganizm w świetle wyników badań własnych. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogramy autorów

  • Anna Rostek - Uniwersytet Warszawski

    Mgr, Wydział Zarządzania.

  • Tomasz Zalega - Uniwersytet Warszawski

    Dr hab., prof. nadzwyczajny, Wydział Zarządzania.

Bibliografia

Moré V.C. (2011), Dumpster Dinner: An Ethnographic Study of Freeganism, „The Journal for Undergraduate Ethnography”, Issue 1, Illinois State University.

Zalega T. (2013a), Freeganizm – nowy trend konsumencki w zachowaniach nabywczych miejskich gospodarstw domowych w Polsce w okresie kryzysu (wyniki badań), „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie”, nr 1.

Zalega T. (2013b), Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych miejskich gospodarstw domowych w okresie kryzysu, „Marketing i Rynek”, nr 8.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Freeganizm wśród młodych polskich i amerykańskich konsumentów. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/20, 111-129. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Podobne artykuły

1-10 z 57

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.