Ocena funkcjonowania przedsiębiorstw w czasie pandemii COVID-19 w opinii konsumentów

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.35/2022_06eoad

Słowa kluczowe:

przedsiębiorstwo, pandemia, kryzys, opinia konsumentów, zachowania konsumentów

Abstrakt

Poprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa gwarantuje jego rentowność i zyski. Wystąpienie niespodziewanej pandemii COVID-19 wywarło ogromny wpływ na działalność firm. W związku z sytuacją epidemiczną pojawiły się duże przeszkody dla przedsiębiorców i konsumentów zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Tak naprawdę każda branża została w pewien sposób dotknięta przez kryzys, który nastąpił, dlatego też temat jest bardzo aktualny i dotyczy wszystkich. W artykule dokonano oceny funkcjonowania przedsiębiorstw w czasie pandemii koronawirusa w opinii konsumentów. W części teoretycznej krótko scharakteryzowano działalność przedsiębiorstw w dobie pandemii, skupiono się na aspektach związanych z funkcjonowaniem firm, zestawiając je z oczekiwaniami konsumentów wobec rynku, oraz opisano perspektywę wyjścia z kryzysu. W części badawczej wskazano cel, metodę oraz zakres badań, jak również opracowano wyniki i poddano je interpretacji.

Biogramy autorów

  • Emilia Osmólska - Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

    Mgr inż. Emilia Osmólska, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Katedra Energetyki i Środków Transportu, Zakład Logistyki i Zarządzania Przedsiębiorstwem.

  • Agnieszka Dudziak - Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

    Dr inż. Agnieszka Dudziak, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Katedra Energetyki i Środków Transportu, Zakład Logistyki i Zarządzania Przedsiębiorstwem. 

Bibliografia

Czajkowska A. (2020), Wpływ pandemii COVID-19 na działania CSR podejmowane przez przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie/Cracow Review of Economics and Management”, nr 3(987).

Ligaj M., Pawlos W. (2021), Wpływ COVID-19 na funkcjonowanie przedsiębiorstw w Polsce, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 3.

Markiewicz R. (2019), Kryzys w kryzysie. Psychologiczny wymiar pandemii, „Polish Journal of Public Health”, Vol. 129(4).

Młynarczyk J., Parcheta J. (2021), Wpływ zmian w działaniach marketingowych firm na zachowania konsumentów w czasie pandemii COVID-19, „Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne”, nr 37.

Pomiar pulsu przedsiębiorstw. Badanie COVID-19 Business Pulse Survey (COV-BSP) – Polska (2020), Bank Światowy i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.

Rokicki T. (2020), Zmiany w koniunkturze gospodarczej Polski w wyniku epidemii COVID-19, „Przegląd Prawno-Ekonomiczny”, nr 3.

Staniszewski R. (2020), Polska gospodarka na kwarantannie – analiza wskaźników ekonomicznych, społecznych oraz rozwiązań formalnoprawnych dotyczących przeciwdziałania koronawirusowi COVID-19, „Polityka i Społeczeństwo”, nr 4(18).

Stolarska E. (2020), Kreatywność i zwinność organizacyjna w dobie kryzysu oraz niepewności środowiskowej. Wybrane obszary ekonomii i zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin.

Szymkowiak H. (2021), Polska gastronomia w czasie pandemii, „Tutoring Gedanensis”, nr 6(1).

Pobrania

Opublikowane

2024-07-09

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Ocena funkcjonowania przedsiębiorstw w czasie pandemii COVID-19 w opinii konsumentów. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/35, 95-105. https://doi.org/10.25312/2391-5129.35/2022_06eoad

Podobne artykuły

1-10 z 86

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.