Evaluation of business functioning during the COVID-19 pandemic as viewed by consumers

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.35/2022_06eoad

Keywords:

business, pandemic, crisis, consumer opinion, consumer behaviour

Abstract

The proper functioning of a company guarantees its viability and profits. The outbreak of the unexpected COVID-19 pandemic has had a huge impact on companies’ operations. The epidemic situation has caused major obstacles among businesses and consumers in Poland and worldwide. In fact, every industry has been affected in some way by the crisis that has emerged, so the topic is very relevant and affects everyone. The article assesses the performance of businesses during COVID-19 in the opinion of consumers. The theoretical part of the article briefly characterises the activities of companies in during the coronavirus pandemic, focuses on aspects related to the functioning of businesses comparing them with consumers’ expectations of the market and describes the prospect of recovery from the crisis. The research section describes the purpose, method and scope of the study, as well as the development and interpretation of the results.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Emilia Osmólska, University of Life Sciences in Lublin

    MSc. Emilia Osmólska, University of Life Sciences in Lublin, Department of Energy and Means of Transport, Department of Logistics and Business Management.

  • Agnieszka Dudziak, University of Life Sciences in Lublin

    Dr. Eng. Agnieszka Dudziak, University of Life Sciences in Lublin, Department of Energy and Means of Transport, Department of Logistics and Business Management.

References

Czajkowska A. (2020), Wpływ pandemii COVID-19 na działania CSR podejmowane przez przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie/Cracow Review of Economics and Management”, nr 3(987).

Ligaj M., Pawlos W. (2021), Wpływ COVID-19 na funkcjonowanie przedsiębiorstw w Polsce, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 3.

Markiewicz R. (2019), Kryzys w kryzysie. Psychologiczny wymiar pandemii, „Polish Journal of Public Health”, Vol. 129(4).

Młynarczyk J., Parcheta J. (2021), Wpływ zmian w działaniach marketingowych firm na zachowania konsumentów w czasie pandemii COVID-19, „Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne”, nr 37.

Pomiar pulsu przedsiębiorstw. Badanie COVID-19 Business Pulse Survey (COV-BSP) – Polska (2020), Bank Światowy i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.

Rokicki T. (2020), Zmiany w koniunkturze gospodarczej Polski w wyniku epidemii COVID-19, „Przegląd Prawno-Ekonomiczny”, nr 3.

Staniszewski R. (2020), Polska gospodarka na kwarantannie – analiza wskaźników ekonomicznych, społecznych oraz rozwiązań formalnoprawnych dotyczących przeciwdziałania koronawirusowi COVID-19, „Polityka i Społeczeństwo”, nr 4(18).

Stolarska E. (2020), Kreatywność i zwinność organizacyjna w dobie kryzysu oraz niepewności środowiskowej. Wybrane obszary ekonomii i zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin.

Szymkowiak H. (2021), Polska gastronomia w czasie pandemii, „Tutoring Gedanensis”, nr 6(1).

Downloads

Published

2023-03-31

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Evaluation of business functioning during the COVID-19 pandemic as viewed by consumers. (2023). Innovative Management in Economy and Business, 2/35, 95-105. https://doi.org/10.25312/2391-5129.35/2022_06eoad

Similar Articles

1-10 of 45

You may also start an advanced similarity search for this article.