Teatr forum jako egzemplifikacja edukacji performatywnej
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.13/2018_109-117Słowa kluczowe:
edukacja performatywna, performatywność, teatr forumAbstrakt
Artykuł prezentuje teatr forum jako przykład metody performatywnej. Autorka podejmuje próbę zdefiniowania pojęcia edukacja performatywna. Analizie zostaje poddana geneza terminu performatywność oraz jego znaczenie na gruncie filozofii języka i filozofii kultury. Następnie zostaje zdefiniowane pojęcie edukacja performatywna i przedstawiona jedna z metod edukacji performatywnej – teatr forum.
Pobrania
Bibliografia
Austin J.L., Mówienie i poznawanie. Rozprawy i wykłady filozoficzne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.
Boal A., Games for Actors and Non-actors, Routledge, London and New York 2002.
Boal A., Gry dla aktorów i nieaktorów, tłum. M. Świerkocki, Wydawnictwo Cyklady, Drama Way Fundacja Edukacji i Kultury, Warszawa 2014.
Butler J., Performative Acts and Gender Constitution: An Essay In Phenomenology and Feminist Theory, [w:] S.E. Case, Performing Feminisms. Feminist Critical Theory and Theatre, The Johns Hopkins University Press, Baltimore and London 1990.
Jackson A., Translator’s introduction to the first edition, [w:] A. Boal, Games for Actors and Non-actors, Routledge, London and New York 2002.
Teatr Forum, Drama Way Fundacja Edukacji i Kultury, Publikacja powstała w ramach projektu „Teatr Codzienny – projekt edukacji kulturalnej metodą Teatru Forum i Community Theatre, Warszawa, 2012: http://fundacja.dramaway.pl/teatr-forum/224/222%7C.
Witerska K., Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Difin, Warszawa 2011.
Witerska K., Teatr Forum, Difin, Warszawa 2016.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.