Emotions/feelings of teachers during conversations with parents/guardians of their students

Authors

  • Emilia Figurska University of Humanities and Economics in Łódź, Branch in Wodzisław Śląski Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/2083-2923.22_s3ef

Keywords:

education, teacher, emotions, feelings

Abstract

The Polish school system is constantly undergoing reforms, but during these reforms, no one thinks about the psychological state of teachers and how to help them cope with the problems they encounter in their work. The aim of this article is to draw attention to the emotions/feelings of teachers during conversations with the parents/guardians of their students. Teachers bear the burden of educating the young generation, coping with the various behaviours of their students, their problems, and informing parents about all the actions of their students (good and bad).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Emilia Figurska, University of Humanities and Economics in Łódź, Branch in Wodzisław Śląski

    Emilia Figurska – Master of Biology, specialization in applied and molecular biology. i work as a biology teacher at the Zespół Szkół Licealnych i Technicznych in Rydułtowy. Interests: military, puzzle-solving, and reading crime novels.

References

Balukiewicz M., Miłość jako powinność nauczyciela wychowawcy w pracach wybranych pedagogów, [w:] K. Kamiński (red.), Miłość a pedagogika, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2020.

Dawid J.W., O duszy nauczycielstwa, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 1932.

Garstka T., Zasady prowadzenia rozmów z rodzicami. Poradnik dla nauczycieli, Dr Josef Raabe, Warszawa 2008.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w szkole, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 2017.

Góralczyk E., Nauczycielem być… Jak zapanować nad trudnymi zrachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2011.

Jankowska A., Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2012.

Kozubska A., Wybrane problemy pedagogicznego funkcjonowania nauczyciela-wychowawcy, [w:] R. Koc, A. Kozubska, P. Ziółkowski, Nauczyciel w drodze do profesjonalizmu, Bydgoszcz 2014, s. 140–141, https://docplayer.pl/16117895-Nauczyciel-w-drodze-do-profesjonalizmu.html [dostęp: 18.04.2022].

Lasota A., Pisarzowska E., Pożądane cechy osobowości nauczyciela-pedagoga w ujęciu klasycznych i współczesnych koncepcji, „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna” 2016, vol. 41(7), s. 77–88, https://lasota.up.krakow.pl/files/Osobowosc_nauczyciela.pdf [dostęp: 18.04.2022].

Łobocki M., Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 1985.

Marcela M., Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem. Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać, Wydawnictwo Muza SA, Warszawa 2020.

Mendel M., Rodzice i szkoła. Jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001.

Pawelski L., Prawdy i fikcje w polskiej oświacie, „Nowa Szkoła” 2000, nr 3. Thich Nhat Hanh,

Weare K., Szczęśliwi Nauczyciele Zmieniają Świat, Wydawnictwo mamania, Warszawa 2017.

Ziółkowski P., Pedagogizacja rodziców – potrzeby i uwarunkowania, Wydawnictwo Uczelniane GSW, Bydgoszcz 2016.

Published

2024-06-25

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Emotions/feelings of teachers during conversations with parents/guardians of their students. (2024). Kultura I Wychowanie, 2/22, 93-105. https://doi.org/10.25312/2083-2923.22_s3ef