Parent-child communication as one of the most important pedagogical tools
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.22_s2kpKeywords:
communication, parenting, educationAbstract
The article presents reflections on communication between parents and children. The main point of reference is the process of upbringing through appropriate communication in the family. The text contains information about one-way and non-verbal communication, the dangers of closed communication, and authoritativeness in raising a child. Proper communication is crucial in avoiding conflicts and promoting good family relationships.
Downloads
References
Bakiera L., Rodzicielstwo a rozwój dorosłych w wieku średnim, [w:] B. Harwas-Napierała (red.), Rodzina a rozwój człowieka dorosłego, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2003.
Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, ASTRUM, Wrocław 2004. Harwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Korczak J., Jak kochać dziecko. Internat. Kolonie letnie. Dom sierot, Rzecznik Praw Dziecka, Warszawa 2013.
Kornas-Biela D., Okres prenatalny, [w] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Obuchowska I., Drogi dorastania, WSiP, Warszawa 1996. Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2001.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.