Masculinity on Instagram on the example of the “kato single” group
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.23_06pmwKeywords:
masculinity, the crisis of masculinity, new media, maturity of menAbstract
The purpose of the article is to present the image of young men in social media. The study used the netnographic method. The presented research enters into the issue of masculinity expressed through new media. It has been shown that male Instagram users in the study group partially identify with traditionally understood masculine features. Their main problem, which may indicate a certain immaturity, is the shifted age of searching for a life partner.
Downloads
References
Apanowicz J., Metodologia ogólna, Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej „Bernardinum”, Gdynia 2002.
Chlewiński Z., Dojrzałość: osobowość, sumienie, religijność, W Drodze, Poznań 1991.
Cichocki P., Jędrkiewicz T., Zydel R., Etnografia wirtualna, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Coulombe N., Zimbardo P. (red.), Gdzie ci mężczyźni, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
Doroszewski W. (red.), Słownik języka polskiego, Państwowe Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Warszawa 1962.
Giddens A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Gruba E., Wczesna dorosłość, [w:] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Harvey K. (red.), Encyclopedia of social media and politics, t. 3, Sage Publications, Kalifornia 2014.
Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Juszczyc S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013.
Kozinets R.V., Netnografia. Badania etnograficzne online, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.
Mandal E., Kobiecość i męskość. Popularne opinie a badania naukowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003.
Melosik Z., Tożsamość, płeć i różnica w perspektywie ponowoczesnej, [w:] J. Miluska, P. Boski (red.), Męskość–kobiecość w perspektywie indywidualnej i kulturowej, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1993.
Mrozowski M., Przenikanie mediów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020.
Nowotniak J., Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1998.
Rozkrut D. (red.), Rocznik demograficzny 2021, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2021.
Twenge J., IGen, Smak Słowa, Sopot 2019. Vaidhyanathan S., Antysocial Media, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2019.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.