Masculinity on Instagram on the example of the “kato single” group

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25312/2083-2923.23_06pmw

Keywords:

masculinity, the crisis of masculinity, new media, maturity of men

Abstract

The purpose of the article is to present the image of young men in social media. The study used the netnographic method. The presented research enters into the issue of masculinity expressed through new media. It has been shown that male Instagram users in the study group partially identify with traditionally understood masculine features. Their main problem, which may indicate a certain immaturity, is the shifted age of searching for a life partner. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Przemysław Winniak, Catholic Academy in Warsaw

    Przemysław Winniak, MA, born in 1993. A graduate of the Faculty of Pedagogical Sciences of the Cardinal Stefan Wyszyński University in Warsaw and a graduate of the Catholic Academy in Warsaw.

References

Apanowicz J., Metodologia ogólna, Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej „Bernardinum”, Gdynia 2002.

Chlewiński Z., Dojrzałość: osobowość, sumienie, religijność, W Drodze, Poznań 1991.

Cichocki P., Jędrkiewicz T., Zydel R., Etnografia wirtualna, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Coulombe N., Zimbardo P. (red.), Gdzie ci mężczyźni, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.

Doroszewski W. (red.), Słownik języka polskiego, Państwowe Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Warszawa 1962.

Giddens A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Gruba E., Wczesna dorosłość, [w:] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

Harvey K. (red.), Encyclopedia of social media and politics, t. 3, Sage Publications, Kalifornia 2014.

Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Juszczyc S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2013.

Kozinets R.V., Netnografia. Badania etnograficzne online, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

Mandal E., Kobiecość i męskość. Popularne opinie a badania naukowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003.

Melosik Z., Tożsamość, płeć i różnica w perspektywie ponowoczesnej, [w:] J. Miluska, P. Boski (red.), Męskość–kobiecość w perspektywie indywidualnej i kulturowej, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1993.

Mrozowski M., Przenikanie mediów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020.

Nowotniak J., Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1998.

Rozkrut D. (red.), Rocznik demograficzny 2021, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2021.

Twenge J., IGen, Smak Słowa, Sopot 2019. Vaidhyanathan S., Antysocial Media, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2019.

Published

2023-09-11

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Masculinity on Instagram on the example of the “kato single” group. (2023). Kultura I Wychowanie, 1/23, 85-96. https://doi.org/10.25312/2083-2923.23_06pmw