Dance classes with young people with intellectual disabilities as a form of pedagogical therapy

Authors

  • Kamil Lewandowski University of Humanities and Economics in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_13

Keywords:

dance, integration, support, disability

Abstract

In this article I discuss the use of dance as a tool for helping in education. The information contained in this study is derived from my undergraduate research, which was carried out in the 2017/2018 academic year at the university of the Academy of Humanities and Economic in Łódź, Department: Dance, Specialty: Dance Pedagogy. The title of the research work is “Therapeutic functions of dance classes with youth with intellectual disabilities.”

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Kamil Lewandowski, University of Humanities and Economics in Łódź

    Kamil Lewandowski – active dancer of ethnic, African dance. His interests include: dance in education, dance and movement psychotherapy, expressive dance, contact with nature, travels to the sources of life. Creator of the WPP Dance initiative - Dance Support of the Pedagogical Process (2019) and founder of the dance school with the same profile Criss-Cross Taniec i Natura in Łódź.

References

Kappert D., Tańczący z dziećmi, Kined – Joanna Zwoleńska, Warszawa 2005.

Konieczna E.J., Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków 2003.

Kuźmińska O., Piękno ruchu taneczno-gimnastycznego, Sens, Poznań 1996.

Kuźmińska O., Taniec w teorii i praktyce, AWF, Poznań 2002.

Leszczyńska-Rejczert A., Terapia zajęciowa, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, „Żak”, Warszawa 2007.

Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, „Żak”, Warszawa 1975.

Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. IV, „Żak”, Warszawa 2007.

Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 1998.

Śledziński S. (red.), Mała encyklopedia muzyki, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Warszawa 1981.

Turska I., Krótki zarys historii tańca i baletu, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 2002.

Wiszniewski M., Taniec jako terapia, Zacharek Dom Wydawniczy, Białystok 2016.

Wolska-Długosz M., [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, „Żak”, Warszawa 2007.

Downloads

Published

2019-01-23

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Dance classes with young people with intellectual disabilities as a form of pedagogical therapy. (2019). Kultura I Wychowanie, 2/16, 155-162. https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_13