Dance classes with young people with intellectual disabilities as a form of pedagogical therapy
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_13Keywords:
dance, integration, support, disabilityAbstract
In this article I discuss the use of dance as a tool for helping in education. The information contained in this study is derived from my undergraduate research, which was carried out in the 2017/2018 academic year at the university of the Academy of Humanities and Economic in Łódź, Department: Dance, Specialty: Dance Pedagogy. The title of the research work is “Therapeutic functions of dance classes with youth with intellectual disabilities.”
Downloads
References
Kappert D., Tańczący z dziećmi, Kined – Joanna Zwoleńska, Warszawa 2005.
Konieczna E.J., Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków 2003.
Kuźmińska O., Piękno ruchu taneczno-gimnastycznego, Sens, Poznań 1996.
Kuźmińska O., Taniec w teorii i praktyce, AWF, Poznań 2002.
Leszczyńska-Rejczert A., Terapia zajęciowa, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, „Żak”, Warszawa 2007.
Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, „Żak”, Warszawa 1975.
Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. IV, „Żak”, Warszawa 2007.
Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 1998.
Śledziński S. (red.), Mała encyklopedia muzyki, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Warszawa 1981.
Turska I., Krótki zarys historii tańca i baletu, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 2002.
Wiszniewski M., Taniec jako terapia, Zacharek Dom Wydawniczy, Białystok 2016.
Wolska-Długosz M., [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, „Żak”, Warszawa 2007.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.