Zajęcia taneczne z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną jako forma terapii pedagogicznej
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_13Słowa kluczowe:
taniec, integracja, wsparcie, niepełnosprawnośćAbstrakt
W artykule przedstawiam obraz pewnego podejścia do tańca i sposobu jego postrzegania, który może stać się ważnym narzędziem do niesienia pomocy w edukacji. Zawarte tu informacje i wiedza są efektem mojej pracy badawczej na studiach licencjackich, która została zrealizowana w roku akademickim 2017/2018 w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na kierunku taniec, specjalności pedagogika tańca. Tytuł pracy badawczej to Terapeutyczne funkcje zajęć tanecznych z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Bibliografia
Kappert D., Tańczący z dziećmi, Kined – Joanna Zwoleńska, Warszawa 2005.
Konieczna E.J., Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków 2003.
Kuźmińska O., Piękno ruchu taneczno-gimnastycznego, Sens, Poznań 1996.
Kuźmińska O., Taniec w teorii i praktyce, AWF, Poznań 2002.
Leszczyńska-Rejczert A., Terapia zajęciowa, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, „Żak”, Warszawa 2007.
Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, „Żak”, Warszawa 1975.
Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. IV, „Żak”, Warszawa 2007.
Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 1998.
Śledziński S. (red.), Mała encyklopedia muzyki, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Warszawa 1981.
Turska I., Krótki zarys historii tańca i baletu, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 2002.
Wiszniewski M., Taniec jako terapia, Zacharek Dom Wydawniczy, Białystok 2016.
Wolska-Długosz M., [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI, „Żak”, Warszawa 2007.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.