Recenzja książki: Tomasz Leś, Koncepcje mądrości w filozofii Sokratesa, Platona i Arystotelesa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016, 168 ss.

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_12

Słowa kluczowe:

filozofia, myślenie analityczne, analiza flozoficzna, metodologia filozoficzno-analityczna, Sokrates, Platon, Arystoteles, kształcenie etyczno-moralne

Abstrakt

Artykuł stanowi recenzję książki Tomasza Lesia - "Koncepcje mądrości w filozofii Sokratesa".

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogram autora

  • Dariusz Stępkowski - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

    Dariusz Stępkowski – doktor habilitowany, zatrudniony na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na Wydziale Nauk Pedagogicznych, profesor UKSW. Zainteresowania badawcze: pedagogika ogólna, dydaktyka szkoły wyższej, teoria wychowania moralnego. Wybrane autorskie publikacje książkowe: Pedagogika ogólna i religia (2010) (razem z: D. Benner, A. von Oettingen, Z. Peng), Kształcenie – moralność – demokracja (2015) (razem z K. Maliszewskim i B. Śliwerskim), Istota, sens i uwarunkowania (wy)kształcenia (2019). 

Bibliografia

Benner D., Stępkowski D., Pedagogika ogólna, [w:] E. Gigilewicz (red.), Encyklopedia katolicka, t. 15, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Lublin 2011.

Horowski J., Rozwój zdolności sądzenia czy rozumowania? Wokół pytania o fundamenty kompetencji etyczno-moralnych, „Forum Pedagogiczne” 2016, nr 2/1.

Nowaczyk A., Filozofia analityczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Rajský A., What’s Wrong in Modern Education? Maritain’s Warning is Valid Today More than Ever, „Caritas et Veritas” 2018, No. 8.

Starnawski W., Primum non nocere… Uwagi na temat uwarunkowań edukacji filozoficznej/moralnej, „Forum Pedagogiczne” 2017, nr 2.

Szubka T., Filozofia analityczna. Koncepcje, metody, ograniczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009.

Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 3. Filozofia XIX wieku i współczesna, PWN, Warszawa 1978.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Recenzja książki: Tomasz Leś, Koncepcje mądrości w filozofii Sokratesa, Platona i Arystotelesa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016, 168 ss. (2024). Kultura I Wychowanie, 2/16, 149-153. https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_12