Recenzja książki: Tomasz Leś, Koncepcje mądrości w filozofii Sokratesa, Platona i Arystotelesa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016, 168 ss.
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_12Słowa kluczowe:
filozofia, myślenie analityczne, analiza flozoficzna, metodologia filozoficzno-analityczna, Sokrates, Platon, Arystoteles, kształcenie etyczno-moralneAbstrakt
Artykuł stanowi recenzję książki Tomasza Lesia - "Koncepcje mądrości w filozofii Sokratesa".
Pobrania
Bibliografia
Benner D., Stępkowski D., Pedagogika ogólna, [w:] E. Gigilewicz (red.), Encyklopedia katolicka, t. 15, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Lublin 2011.
Horowski J., Rozwój zdolności sądzenia czy rozumowania? Wokół pytania o fundamenty kompetencji etyczno-moralnych, „Forum Pedagogiczne” 2016, nr 2/1.
Nowaczyk A., Filozofia analityczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Rajský A., What’s Wrong in Modern Education? Maritain’s Warning is Valid Today More than Ever, „Caritas et Veritas” 2018, No. 8.
Starnawski W., Primum non nocere… Uwagi na temat uwarunkowań edukacji filozoficznej/moralnej, „Forum Pedagogiczne” 2017, nr 2.
Szubka T., Filozofia analityczna. Koncepcje, metody, ograniczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009.
Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 3. Filozofia XIX wieku i współczesna, PWN, Warszawa 1978.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.