Jak zrobić krok w stronę przyszłej edukacji. Metody nauczania/uczenia się w szkolnictwie wyższym XXI wieku

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_11dskw

Słowa kluczowe:

metody uczenia się, efekty uczenia się, kreatywność, motywacja, zaangażowanie, szkolenie

Abstrakt

Szybki rozwój świata wymaga nowych udoskonaleń w każdej dziedzinie życia, a od każdego pracownika wymaga nowej wiedzy i umiejętności. Pracodawcy oczekują pracowników z nowym zestawem umiejętności. Instytucje szkolnictwa wyższego muszą zmienić i przeformułować swoją obecną ofertę oraz zapewnić proces uczenia się, dzięki któremu ludzie zdobywają umiejętności wymagane przez pracodawców. Aby zapewnić sukces takiego procesu uczenia się, ważne jest poznanie wizji obu stron – studentów i wykładowców – oraz zaoferowanie nowego, aktualnego, innowacyjnego procesu szkoleniowego. Ważne jest, aby oferować nowoczesne narzędzia – metody pracy w procesie uczenia się.

Studenci oczekują, że proces szkolenia będzie motywujący i angażujący. Studenci oczekują, aby proces uczenia się skutecznie przygotował ich do wejścia na rynek pracy. Wykładowcy skupiają się na identyfikowaniu nowych wymagań i sposobów/metod zmiany procesu szkolenia, aby zapewnić spełnienie wymagań uczniów. 

 

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogramy autorów

  • Dace Siliņa - Uniwersytet Łotewski

    Dace Siliņa studiował psychologię i socjologię na Uniwersytecie Łotewskim. Dace pracował w dziedzinie badań społecznych, rynkowych i mediów jako kierownik projektu i kierownik prac terenowych, a także stworzył i rozwinął system szkoleniowy oraz zarządzał nim. Od 2009 roku Dace pracuje jako coach i doradca zawodowy oraz prowadzi seminaria.

             
  • Kamila Witerska - Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

    Doktor Kamila Witerska – wykładowca na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Humanistyczno-Ekonomicznego w Łodzi. Uzyskała stopień doktora nauk pedagogicznych na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, pobudzaniem motywacji i twórczego myślenia oraz wspieraniem rozwoju. Jest autorką publikacji na temat dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych: Dramat na różnych poziomach edukacji (2010) oraz praktycznego przewodnika po technikach teatralnych: Dramat. Techniki, strategie, scenariusze (2011). Najnowsza publikacja dotyczy Teatru Forum (2016), nowej metody stosowanej w edukacji rówieśniczej, profilaktyce i socjoterapii.

Bibliografia

Brown T. Change by design, Harper Collins Publishers, HarperBusiness, New York 2009.

Cross N., Design Thinking, Berg Publishers, Oxford, New York 2011.

Dewey J. , How we think. Dover Publ. Inc., Mineola, New York 1997.

Michalska-Dominiak B., Grocholiński P., Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Helion, Gliwice 2019.

Reidsema C., Kavanagh L., Hadgraft R., & Smith N., The Flipped Classroom. Practice and Practices in Higher Education, Springer, Singapore 2017.

Robinson K., Out of Our Minds: Learning to be creative, Capstone Publishing Ltd., Oxford 2011.

Szymański M. S., O metodzie projektów, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2010.

http://efe-project.eu/.

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Jak zrobić krok w stronę przyszłej edukacji. Metody nauczania/uczenia się w szkolnictwie wyższym XXI wieku. (2024). Kultura I Wychowanie, 2/16, 133-147. https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_11dskw