Jak zrobić krok w stronę przyszłej edukacji. Metody nauczania/uczenia się w szkolnictwie wyższym XXI wieku
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.16/2019_11dskwSłowa kluczowe:
metody uczenia się, efekty uczenia się, kreatywność, motywacja, zaangażowanie, szkolenieAbstrakt
Szybki rozwój świata wymaga nowych udoskonaleń w każdej dziedzinie życia, a od każdego pracownika wymaga nowej wiedzy i umiejętności. Pracodawcy oczekują pracowników z nowym zestawem umiejętności. Instytucje szkolnictwa wyższego muszą zmienić i przeformułować swoją obecną ofertę oraz zapewnić proces uczenia się, dzięki któremu ludzie zdobywają umiejętności wymagane przez pracodawców. Aby zapewnić sukces takiego procesu uczenia się, ważne jest poznanie wizji obu stron – studentów i wykładowców – oraz zaoferowanie nowego, aktualnego, innowacyjnego procesu szkoleniowego. Ważne jest, aby oferować nowoczesne narzędzia – metody pracy w procesie uczenia się.
Studenci oczekują, że proces szkolenia będzie motywujący i angażujący. Studenci oczekują, aby proces uczenia się skutecznie przygotował ich do wejścia na rynek pracy. Wykładowcy skupiają się na identyfikowaniu nowych wymagań i sposobów/metod zmiany procesu szkolenia, aby zapewnić spełnienie wymagań uczniów.
Pobrania
Bibliografia
Brown T. Change by design, Harper Collins Publishers, HarperBusiness, New York 2009.
Cross N., Design Thinking, Berg Publishers, Oxford, New York 2011.
Dewey J. , How we think. Dover Publ. Inc., Mineola, New York 1997.
Michalska-Dominiak B., Grocholiński P., Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Helion, Gliwice 2019.
Reidsema C., Kavanagh L., Hadgraft R., & Smith N., The Flipped Classroom. Practice and Practices in Higher Education, Springer, Singapore 2017.
Robinson K., Out of Our Minds: Learning to be creative, Capstone Publishing Ltd., Oxford 2011.
Szymański M. S., O metodzie projektów, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2010.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.