Budowanie strategii szkoły wobec prac domowych uczniów

Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2083-2923.17/2020_06nb

Słowa kluczowe:

praca domowa, metodyka zadawania pracy domowej, strategia szkoły wobec prac domowych

Abstrakt

W artykule została zebrana wiedza dydaktyczna i metodyczna na temat zadawania prac domowych, udokumentowana także wynikami badań empirycznych. Była ona punktem wyjścia do przedstawienia propozycji, jak dyrektor szkoły może budować strategię zadawania prac domowych dla szkoły. 

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogram autora

  • Natalia Bednarska - Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie

    Natalia Bednarska – doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Małego Dziecka Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, oligofrenopedagog, diagnosta i terapeuta pedagogiczny. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół problematyki uczenia się dzieci i młodzieży w świecie zdominowanym przez technologie cyfrowe.

Bibliografia

Baran V., Zadawanie prac domowych jest nielegalne, 2007, http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/66151,zadawanie-prac-domowych-jest-nielegalne.html [dostęp: 22.02.2020].

Bednarska N., Aktywność gimnazjalistów w internecie a spostrzeganie pracy domowej, „Ruch Pedagogiczny” 2016, nr 4.

Bednarska N., Praca domowa uczniów – przegląd badań, „Ruch Pedagogiczny” 2015, nr 4.

Bednarska N., Przekonania studentów na temat prac domowych uczniów klas początkowych, „Ruch Pedagogiczny” 2016, nr 1.

Cooper H., Lindsay J.J., Nye B., Homework in the Home: How Student, Family and Parenting Style Differences Relate to the Homework Process, “Contemporary Educational Psychology” 2000, no 24 (4).

Hill N., Tyson D.F., Parental Involvement in the Middle School: A Meta-Analytic Assessment of the Strategies That Promote Achievement, “Developmental Psychology” 2009, no 45.

Kaczmarek R., Praca domowa a rozwój poznawczy uczniów gimnazjum, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2014.

Klus-Stańska D., Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji, [w:] D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.

Kohn A., Homework Myth: Why Our Kids Get Too Much of the Bad Thing, Da Capo Press Books, Philadelphia 2006.

Konieczna A., Czas przeznaczany na naukę w domu – w opinii nauczycieli, uczniów i rodziców, „Ruch Pedagogiczny” 2011, nr 5–6.

Kruszewski K., Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, [w:] K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Łukawska A., Nauka domowa uczniów, uwagi kierowane do kandydatów na nauczycieli, „Nauczyciel i Szkoła” 2004, nr 1–2.

Miller R., Praca domowa ucznia, Wydawnictwo Naukowego Towarzystwa Pedagogicznego, Warszawa 1937.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2016.

Reclik R., Samodzielny wybór pracy domowej przejawem pełnomocności uczniów w kształceniu zintegrowanym, [w:] W. Puślecki (red.), Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004.

Stańczyk M., Czy praca domowa rzeczywiście służy naszym dzieciom? Naukowcy to sprawdzili 2014, http://coaching.focus.pl/zycie/rodzice-do-lekcji-542 [dostęp: 22.02.2020].

Świrko-Pilipczuk J., Samodzielność uczniów, [w:] K. Denek, T.M. Zimny (red.), Edukacja jutra, V Tatrzańskie Seminarium Naukowe. Agencja Promocji Nauki i Kultury MENOS s.c., Częstochowa 1999.

Wadsworth B.J., Teoria Piageta: poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka, przeł. M. Babiuch, WSiP, Warszawa 1998.

Walker J.M.T., Hoover-Dempsey K.V., Whetsel D.R., Green C.L., Parental Involvement in Homework: A Review of Current Research and its Implications for Teachers, After School Program Staff, and Parent Leader, Harvard Family Research Project, Cambridge M.A. 2004.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Budowanie strategii szkoły wobec prac domowych uczniów. (2024). Kultura I Wychowanie, 1/17, 91-101. https://doi.org/10.25312/2083-2923.17/2020_06nb