Wpływ zabaw twórczych na rozwój języka mówionego u dzieci 5-letnich
DOI:
https://doi.org/10.25312/2083-2923.17/2020_05kmSłowa kluczowe:
zabawa, język, twórczość, edukacja, dzieciAbstrakt
Autorka w artykule zaznacza, jak istotny wpływ mają zabawy twórcze w edukacji małego dziecka. Pełnią one wiele funkcji: wychowawczą, edukacyjną, diagnostyczną oraz terapeutyczną. Badania przeprowadzone przez autorkę potwierdzają przekonanie, że każdy nauczyciel pracujący z małymi dziećmi powinien zwrócić szczególną uwagę na to, aby każdy podopieczny mógł rozwijać przez zabawy twórcze nie tylko swój potencjał twórczy, ale przy okazji swoje predyspozycje do komunikowania się.
Pobrania
Bibliografia
Bober-Pełzowska M., Rozwijanie mowy u uczniów klas niższych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1983.
Demelowa G., Elementy logopedii, Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne, Warszawa 1987.
Elkonin D.B., Psychologia zabawy, przeł. L. Łoś,Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1984.
Harwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Kubicka D., Twórcze działanie dziecka w sytuacji zabawowo-zadaniowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.
Okoń W., Zabawa a rzeczywistość, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1987.
Smith D.D., Pedagogika specjalna, t. 2, przeł. A.J. Korbel, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Truskolaska J., Osoba i zabawa, Wydawnictwo KUL, Lublin 2007.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.