Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z sektora MSP
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
MŚP, wsparcie marketingowe, proces logistyczny, strategia logistycznaAbstrakt
Wsparcie marketingowe procesu logistycznego powinna charakteryzować stabilność każdego elementu na etapie realizacji procesu. To wsparcie może być ważną zmianą i pomocą w zarządzaniu MŚP. Powiązanie działalności marketingowej z wydzieloną kategorią procesu logistycznego wymaga znajomości instrumentów marketingowych zorientowanych na produkt, rynek i uczestników rynku, zatem środowiska poza przedsiębiorstwem. Wsparcie marketingowe stało się jak zbiór czynności poprzedzających i wpływających na istotę procesu logistycznego. W MŚP konieczne będzie łączenie ogniw działań marketingowych z procesem logistycznym.
Bibliografia
Białoń L., Janczewska D. (2004), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce – marketingowe metody oceny z perspektywy sektora, Warszawa.
Chudzyńska-Stępień N. (2013), Gorzki smak czekolady, „Forbes”, 19.12.2013, www.forbes.pl/wydania/154 , dostęp: 20.12.2013.
Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Warszawa.
Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Warszawa.
Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Warszawa.
Janczewska D. (2011a), Badanie powstawania źródeł zagrożenia kryzysem w przedsiębiorstwie podczas realizacji procesu innowacyjnego, [w:] J. Gonicka (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, Łódź.
Janczewska D. (2011b), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, „Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie”, t. XI, nr 13.
Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo-logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, t. 21, Gdańsk.
Obłój K. (1998), Strategia organizacji, Warszawa.
Owczarek L., Bieganowski A. (2003), Systemy jakości a bezpieczeństwo produktów żywnościowych, „Przemysł Spożywczy”, nr 2.
Payne A. (1999), Marketing usług, Warszawa.
Wasiewicz R. (2006), Raport – nasz rynek słodyczy, „Marketing i Rynek”, styczeń.
http://www.san-pajda.rze.pl, dostęp: 1.10.2013.
http://majami.pl/page.php, dostęp: 1.10.2013.
http://www.ewa-sa.pl/aktualnosci/kategoria/projekty-ue.html, dostęp: 1.10.2013.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.