Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z sektora MSP

Autor

  • Danuta Janczewska Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

MŚP, wsparcie marketingowe, proces logistyczny, strategia logistyczna

Abstrakt

Wsparcie marketingowe procesu logistycznego powinna charakteryzować stabilność każdego elementu na etapie realizacji procesu. To wsparcie może być ważną zmianą i pomocą w zarządzaniu MŚP. Powiązanie działalności marketingowej z wydzieloną kategorią procesu logistycznego wymaga znajomości instrumentów marketingowych zorientowanych na produkt, rynek i uczestników rynku, zatem środowiska poza przedsiębiorstwem. Wsparcie marketingowe stało się jak zbiór czynności poprzedzających i wpływających na istotę procesu logistycznego. W MŚP konieczne będzie łączenie ogniw działań marketingowych z procesem logistycznym.

Biogram autora

  • Danuta Janczewska - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

    Dr inż. – adiunkt w Katedrze Marketingu i Logistyki.

Bibliografia

Białoń L., Janczewska D. (2004), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce – marketingowe metody oceny z perspektywy sektora, Warszawa.

Chudzyńska-Stępień N. (2013), Gorzki smak czekolady, „Forbes”, 19.12.2013, www.forbes.pl/wydania/154 , dostęp: 20.12.2013.

Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Warszawa.

Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Warszawa.

Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Warszawa.

Janczewska D. (2011a), Badanie powstawania źródeł zagrożenia kryzysem w przedsiębiorstwie podczas realizacji procesu innowacyjnego, [w:] J. Gonicka (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, Łódź.

Janczewska D. (2011b), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, „Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie”, t. XI, nr 13.

Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo-logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, t. 21, Gdańsk.

Obłój K. (1998), Strategia organizacji, Warszawa.

Owczarek L., Bieganowski A. (2003), Systemy jakości a bezpieczeństwo produktów żywnościowych, „Przemysł Spożywczy”, nr 2.

Payne A. (1999), Marketing usług, Warszawa.

Wasiewicz R. (2006), Raport – nasz rynek słodyczy, „Marketing i Rynek”, styczeń.

http://www.san-pajda.rze.pl, dostęp: 1.10.2013.

http://majami.pl/page.php, dostęp: 1.10.2013.

http://www.ewa-sa.pl/aktualnosci/kategoria/projekty-ue.html, dostęp: 1.10.2013.

Pobrania

Opublikowane

2014-05-30

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z sektora MSP. (2014). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/17, 63-73. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 > >> 

Podobne artykuły

21-30 z 106

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.