Customer satisfaction and competitive position of the company
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
competitivenes, product, brand, client, opinionAbstract
The article discusses the key issues in shaping the competitive position of a company: the concept of competitive position, a source of competitive advantage, selected methodd of determining the competitive position, product and brand management. As an example of an assessment of all various elements shaping the competitive advantage a customer satisfaction survey concerning products of a chosen company was presented. The study based on the analysis of the answers given allows to assess the degree of customer satisfaction and on this basis to formulate proposals for the quality of the various spheres of development of the company’s competitive advantage and take specific steps to increase their lead.
References
Gierszewska G., Romanowska M. (1994), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa.
Kaczmarczyk S. (2007), Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, Warszawa.
Kall J., Sojki B., Szymczak J., Urbaniak M. (2003), Zarządzanie produktem, Warszawa.
Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik Europejski, Warszawa.
Kukian J. (2012), Innowacje w zarządzaniu produktem, Portal Innowacji, http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=2754B4B0E1E147FFA-484656A20E27065, dostęp: 15.04.2013.
Plawgo B., Kornecki J. (2010), Wykształcenie pracowników a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw, Warszawa.
Stabryła A. (red.) (2009), Doskonalenie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa.
Szulce H., Janiszewska K. (2006), Zarządzanie marką, Poznań 2006.
Urbanek G. (2002), Zarządzanie marką, Warszawa.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.