Zarządzanie jakością oferowanych towarów i świadczonych usług w przedsiębiorstwie. Podstawowe zagadnienia
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
Zarządzanie jakością, normy ISO, normalizacja, certyfikaty jakościAbstrakt
Oferowanie produktów odpowiedniej jakości stanowi ważny element zarządzania przedsiębiorstwem. Wszystko to ma służyć wzrostowi zaufania i zadowolenia klientów. W zarządzaniu jakością wymienia się takie jego główne aspekty jak: planowanie strategiczne, kontrola, audyt wewnętrzny i zewnętrzny. Zagadnienia jakości oferowanych towarów i usług stanowią ważny element zarządzania przedsiębiorstwem. Zarządzanie jakością produktów ma służyć wzrostowi zaufania i zadowolenia klientów, wzrostowi dochodów i obniżce kosztów ich wytwarzania i obrotu nimi. Artykuł ma na celu prezentacje i uporządkowanie podstawowych (zdaniem autora) zagadnień zarządzanie jakością oferowanych towarów i świadczonych usług w przedsiębiorstwie.
Bibliografia
Chabiera J., Dorosiewicz S., Zbierzchowska A. (2000), Zarządzanie jakością, CIM, Warszawa.
Hamrol A., Mantura W. (1998), Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, PWN, Warszawa–Poznań.
Kuc B.R. (2002), Audyt wewnętrzny: teoria i praktyka, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa.
Polska Norma, PN-ISO 9000 (1996), Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa.
Sitkowski L. (2007), Klienci wybierają firmy ze znakiem jakości, „Rzeczpospolita”, 29.03.2007.
Skrzypek E. (1993), Wdrażanie systemów zapewnienia jakości – doświadczenia przedsiębiorstw, „Problemy Jakości”, nr 1.
Szczepańska K. (1998), Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Wydawnictwo Alfa-Wero, Warszawa.
Tarka A. (2017), Zwykły konsument nie analizuje poszczególnych elementów znaku, „Rzeczpospolita”, 16.08.2017.
Wasilewski L. (1998), Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.