Zarządzanie jakością oferowanych towarów i świadczonych usług w przedsiębiorstwie. Podstawowe zagadnienia

Autor

  • Zenon Ślusarczyk Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

Zarządzanie jakością, normy ISO, normalizacja, certyfikaty jakości

Abstrakt

Oferowanie produktów odpowiedniej jakości stanowi ważny element zarządzania przedsiębiorstwem. Wszystko to ma służyć wzrostowi zaufania i zadowolenia klientów. W zarządzaniu jakością wymienia się takie jego główne aspekty jak: planowanie strategiczne, kontrola, audyt wewnętrzny i zewnętrzny. Zagadnienia jakości oferowanych towarów i usług stanowią ważny element zarządzania przedsiębiorstwem. Zarządzanie jakością produktów ma służyć wzrostowi zaufania i zadowolenia klientów, wzrostowi dochodów i obniżce kosztów ich wytwarzania i obrotu nimi. Artykuł ma na celu prezentacje i uporządkowanie podstawowych (zdaniem autora) zagadnień zarządzanie jakością oferowanych towarów i świadczonych usług w przedsiębiorstwie.

Biogram autora

  • Zenon Ślusarczyk - Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

    Prof. nadzw. dr hab.

Bibliografia

Chabiera J., Dorosiewicz S., Zbierzchowska A. (2000), Zarządzanie jakością, CIM, Warszawa.

Hamrol A., Mantura W. (1998), Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, PWN, Warszawa–Poznań.

Kuc B.R. (2002), Audyt wewnętrzny: teoria i praktyka, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa.

Polska Norma, PN-ISO 9000 (1996), Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa.

Sitkowski L. (2007), Klienci wybierają firmy ze znakiem jakości, „Rzeczpospolita”, 29.03.2007.

Skrzypek E. (1993), Wdrażanie systemów zapewnienia jakości – doświadczenia przedsiębiorstw, „Problemy Jakości”, nr 1.

Szczepańska K. (1998), Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Wydawnictwo Alfa-Wero, Warszawa.

Tarka A. (2017), Zwykły konsument nie analizuje poszczególnych elementów znaku, „Rzeczpospolita”, 16.08.2017.

Wasilewski L. (1998), Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-24

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Zarządzanie jakością oferowanych towarów i świadczonych usług w przedsiębiorstwie. Podstawowe zagadnienia. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/25, 35-42. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Podobne artykuły

1-10 z 168

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.