Istota i znaczenie komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autor

  • Zenon Ślusarczyk Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

komunikacja, proces komunikacji, zarządzanie przedsiębiorstwem

Abstrakt

Pojęcie komunikacji ma dwa znaczenia wyjściowe: szerokie, według którego jest nim cała komunikacja międzyludzka i węższy, ograniczający je do komunikacji werbalnej. Komunikowanie zależy w dużej mierze od indywidualnej interpretacji przekazu, chociaż opiera się na kategorii jego ważności. Błędna interpretacja wiadomości może w dużej mierze  zadecydować o niepowodzeniu działań. Większość problemów występujących w organizacjach wynika z nieprawidłowego przekazywania i odbioru informacji. W artykule dokonano analizy istoty, celu i znaczenia komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zrozumienie procesów komunikacyjnych w organizacjach jest pomocne do diagnozy i późniejszego szkolenia pracowników.

Biogram autora

  • Zenon Ślusarczyk - Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

    Prof. nadzw. dr hab.

Bibliografia

Aronson E. (1995), Człowiek – istota społeczna, PWN, Warszawa.

Daszkowski J. (1989), Wpływ pracy grupowej na wysiłek w realizacji zadań, Ossolineum, Wrocław.

Donaldson M.C., Donaldson M. (1999), Negocjacje, Oficyna Wydawnicza Read Me, Warszawa.

Doroszewski W. (1988), Językoznawstwo a kultura umysłowa społeczeństwa, „Roczniki Uniwersytetu Warszawskiego”, nr 7.

Hamilton Ch. (2011), Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN, Warszawa.

James A.F., Stoner R., Freeman E., Daniel R., Gilbert Jr. (2011), Kierowanie, PWE, Warszawa.

Jedynak P. (red.) (2010), Wiedza współczesnych organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Moszyński W. (2010), Sprawny system komunikacji w organizacji. Zarządzanie komunikacją w organizacji, http://dlafirmy.info.pl/3531_sprawny_system_komunikacji_w_organizacji._zarzadzanie_komunikacja_w_organizacji.htm, dostęp: 29.05.2014.

Nęcki Z. (1995), Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Oleksyn T. (2001), Sztuka kierowania, WSZiP im. B. Jańskiego, Warszawa.

Rubinsztejn S.L. (1962), Podstawy psychologii ogólnej, Książka i Wiedza, Warszawa.

Shannon–Weaver model of communication, http://en.wikipedia.org/wiki/Shannon%E2%80%93Weaver_model, dostęp: 9.06.2014.

Toffler A. (1986), Trzecia fala, PIW, Warszawa.

Top Employers (2014), „Dziennik Gazeta Prawna”, 7–9.03.2014.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Istota i znaczenie komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/18, 131-144. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Podobne artykuły

1-10 z 177

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.