Satysfakcja klienta a pozycja konkurencyjna firmy

Autor

  • Jarosław Starczewski Almamer Szkoła Wyższa w Warszawie Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

konkurencyjność, produkt, marka, klient, opinia

Abstrakt

W artykule omówiono kluczowe zagadnienia w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa: koncepcja pozycji konkurencyjnej, źródło przewagi konkurencyjnej, wybrane metody określenia pozycji konkurencyjnej, produktu i marki. Jako przykład zostały zaprezentowane oceny różnych elementów kształtujących przewagę konkurencyjną oraz badanie satysfakcji klienta z produktów wybranej firmy. Badanie oparte na analizie podanych odpowiedzi pozwala ocenić stopień zadowolenia klienta i na tej podstawie formułować propozycje dotyczące jakości w różnych sferach rozwoju konkurencyjności firmy i podjąć konkretne kroki, aby zwiększyć swoją przewagę.

Biogram autora

  • Jarosław Starczewski - Almamer Szkoła Wyższa w Warszawie

    Mgr inż., Orange Polska.

Bibliografia

Gierszewska G., Romanowska M. (1994), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa.

Kaczmarczyk S. (2007), Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, Warszawa.

Kall J., Sojki B., Szymczak J., Urbaniak M. (2003), Zarządzanie produktem, Warszawa.

Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik Europejski, Warszawa.

Kukian J. (2012), Innowacje w zarządzaniu produktem, Portal Innowacji, http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=2754B4B0E1E147FFA-484656A20E27065, dostęp: 15.04.2013.

Plawgo B., Kornecki J. (2010), Wykształcenie pracowników a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw, Warszawa.

Stabryła A. (red.) (2009), Doskonalenie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa.

Szulce H., Janiszewska K. (2006), Zarządzanie marką, Poznań 2006.

Urbanek G. (2002), Zarządzanie marką, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2014-01-16

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Satysfakcja klienta a pozycja konkurencyjna firmy. (2014). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/16, 107-120. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Podobne artykuły

11-20 z 43

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.