Satysfakcja klienta a pozycja konkurencyjna firmy
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
konkurencyjność, produkt, marka, klient, opiniaAbstrakt
W artykule omówiono kluczowe zagadnienia w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa: koncepcja pozycji konkurencyjnej, źródło przewagi konkurencyjnej, wybrane metody określenia pozycji konkurencyjnej, produktu i marki. Jako przykład zostały zaprezentowane oceny różnych elementów kształtujących przewagę konkurencyjną oraz badanie satysfakcji klienta z produktów wybranej firmy. Badanie oparte na analizie podanych odpowiedzi pozwala ocenić stopień zadowolenia klienta i na tej podstawie formułować propozycje dotyczące jakości w różnych sferach rozwoju konkurencyjności firmy i podjąć konkretne kroki, aby zwiększyć swoją przewagę.
Bibliografia
Gierszewska G., Romanowska M. (1994), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa.
Kaczmarczyk S. (2007), Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, Warszawa.
Kall J., Sojki B., Szymczak J., Urbaniak M. (2003), Zarządzanie produktem, Warszawa.
Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik Europejski, Warszawa.
Kukian J. (2012), Innowacje w zarządzaniu produktem, Portal Innowacji, http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=2754B4B0E1E147FFA-484656A20E27065, dostęp: 15.04.2013.
Plawgo B., Kornecki J. (2010), Wykształcenie pracowników a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw, Warszawa.
Stabryła A. (red.) (2009), Doskonalenie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa.
Szulce H., Janiszewska K. (2006), Zarządzanie marką, Poznań 2006.
Urbanek G. (2002), Zarządzanie marką, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.