Normy społeczne w systemie wychowania i bezpieczeństwa szkolnego. Zarys problematyki

Autor

  • Jolanta Skubisz Szkoła Podstawowa Nr 301 w Warszawie Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

bezpieczeństwo, wartości i normy społeczne

Abstrakt

Szkoła funkcjonuje, opierając się na przyjętych wartościach i społecznie akceptowanych normach, wzmacnia, wspiera i rozwija je w społeczności szkolnej. Szkoła ze względu na to, iż uczniowie spędzają w niej znaczną ilość czasu, może wzmocnić prezentowane przez dzieci postawy oraz wesprzeć i rozwijać je u tych uczniów, którzy w tym obszarze potrzebują pomocy. Bez właściwego stosowania norm społecznych w środowisku szkolnym nie ma możliwości realizowania zasad wychowawczych i bezpieczeństwa szkolnego.

Biogram autora

  • Jolanta Skubisz - Szkoła Podstawowa Nr 301 w Warszawie

    Mgr, nauczyciel.

Bibliografia

Frei D. (1977), Sichercheit, Grundfragen der Weltpolitik, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart.

Łobocki M. (2004), Wybrane problemy wychowania, Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Petlàk E. (2007), Klimat szkoły, klimat klasy, Żak, Warszawa.

Pokruszyński W. (2010), Teoretyczne aspekty bezpieczeństwa, Wyd. WSGE, Warszawa.

Widstrand T., Göthlin M. (2005), Porozumienie bez przemocy, czyli język żyrafy w szkole, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.

Woynarowska-Sołdan M. (2007), Klimat społeczny szkoły a zachowania uczniów, „Remedium”, nr 10(177).

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Normy społeczne w systemie wychowania i bezpieczeństwa szkolnego. Zarys problematyki. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/20, 155-163. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

Podobne artykuły

1-10 z 111

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.