Normy społeczne w systemie wychowania i bezpieczeństwa szkolnego. Zarys problematyki
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo, wartości i normy społeczneAbstrakt
Szkoła funkcjonuje, opierając się na przyjętych wartościach i społecznie akceptowanych normach, wzmacnia, wspiera i rozwija je w społeczności szkolnej. Szkoła ze względu na to, iż uczniowie spędzają w niej znaczną ilość czasu, może wzmocnić prezentowane przez dzieci postawy oraz wesprzeć i rozwijać je u tych uczniów, którzy w tym obszarze potrzebują pomocy. Bez właściwego stosowania norm społecznych w środowisku szkolnym nie ma możliwości realizowania zasad wychowawczych i bezpieczeństwa szkolnego.
Bibliografia
Frei D. (1977), Sichercheit, Grundfragen der Weltpolitik, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart.
Łobocki M. (2004), Wybrane problemy wychowania, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Petlàk E. (2007), Klimat szkoły, klimat klasy, Żak, Warszawa.
Pokruszyński W. (2010), Teoretyczne aspekty bezpieczeństwa, Wyd. WSGE, Warszawa.
Widstrand T., Göthlin M. (2005), Porozumienie bez przemocy, czyli język żyrafy w szkole, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.
Woynarowska-Sołdan M. (2007), Klimat społeczny szkoły a zachowania uczniów, „Remedium”, nr 10(177).
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.