Aspekt wychowawczy kluczowych teorii psychologicznych w kontekście prewencji dziecięcych zachowań niepożądanych
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
kryzys rozwojowy, rozwój, wychowanie, metody wychowawczeAbstrakt
Treść artykułu jest opisem wybranych teorii rozwoju człowieka i próbą przybliżenia koncepcji kryzysu jako zjawiska konstruktywnego lub destruktywnego w odniesieniu do rozwoju indywidualnego. Omówione w artykule są także stosowane metody wychowawcze z zakresu nauk humanistycznych. Powyższe zagadnienia zostały opisane w oparciu o teksty źródłowe z dziedziny psychologii rozwoju i pedagogiki. Przedstawione w tekście teorie są obecnie najczęściej prezentowane, ale nie wyczerpują listy wszystkich skonstruowanych do tej pory, jednakże autorzy zwracają szczególną uwagę na ich praktyczne zastosowanie w celu prawidłowego wsparcia rozwoju dziecka.
Bibliografia
Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004.
Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2003.
Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Shaffer H.R., Psychologia dziecka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Vasta R. i in., Psychologia dziecka, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2004.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.