Badanie procesu zarządzania marketingowo-logistycznego w mikroprzedsiębiorstwie
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.25/2017_193-203Słowa kluczowe:
logistyka, marketing, zarządzanie, MŚPAbstrakt
Artykuł ma na celu ukazanie potrzeby integracji marketingu i logistyki, ich poszczególnych zadań oraz problemów z nimi związanych. Poprzez wybrane aspekty marketingowo-logistycznego zarządzania uwidacznia specyfikę nowoczesnych metod zarządzania. Zarządzanie marketingowo-logistyczne integruje problematykę marketingu i logistyki w sektorze MŚP. Sektor ten stanowi największy liczebnie sektor w gospodarce i jest obecnie przedmiotem badań. Wzrost konkurencyjności sektora MŚP jest jednym z ważniejszych celów w dziedzinie zarządzania. Procesy zarządzania marketingowo-logistycznego były przedmiotem badań własnych w grupie 69 przedsiębiorstw w województwie kujawsko-pomorskim. Przedstawione wyniki badań potwierdziły korzyści z wprowadzenia zarządzania marketingowo-logistycznego w badanej grupie mikroprzedsiębiorstw.
Pobrania
Bibliografia
Blaik P. (2001), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWN, Warszawa.
Blaik P., Matwiejczuk R., Pokusa T. (2005), Integracja marketingu i logistyki – wybrane problemy, OWPO, Opole.
Bossak J. (2004), Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki kraju i przedsiębiorstwa. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, [w:] J. Bossak, W. Bieńkowski (red.), Konkurencyjność gospodarki Polski w dobie integracji z Unią Europejską i globalizacji, t. I, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
Dominiak P. (2005), Sektor MSP we współczesnej gospodarce, PWN, Warszawa.
Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2011), Przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów zarządzania, „Master of Business Administration”, nr 1(116).
Herman A. (2006), Nowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw, [w:] B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
Jamali D. (2005), Changing management paradigms: implications for educational institutions, „Journal of Management Development”, Vol. 24.
Janczewska D. (2010), Zarządzanie marketingowo-logistyczne jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa z grupy MŚP, „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie”, nr 1(10).
Janczewska D. (2012), Rozwój potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa w sektorze MŚP na przykładzie branży konstrukcji stalowych, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 92.
Janczewska D. (2016), Logistics Activities in Diffusion of Knowledge in the SMEs Sector, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. XVII, z. 1, cz. I
Lambert D.M., Stock J.R. (2001), Strategic Logistics Management, McGraw-Hill/ Irwin.
Łukasik Z., Bril J., Tatara K. (2016), Zarządzanie marketingowo-logistyczne, „Autobusy: Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe”, nr 17(6).
Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Raport z badania czynników sukcesu mikroprzedsiębiorstw (2010), Fundacja Kronenberga, Pentor, Warszawa.
Starczewska-Krzysztoszek M. (2007), Konkurencyjność sektora MSP – Monitoring kondycji sektora MSP, Badania Lewiatan, Warszawa.
Welsh J.A., White J.F. (1981), A Small Business Is Not a Little Big Business, „Harvard Business Review”, Vol. 59, No. 4.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.