Factors of Evaluation of Marketing and Logistic Management of Micro Enterprise – Selected Aspect
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
marketing support, micro enterprise logistic processAbstract
Connecting of marketing and logistic activities is now not co often used in micro enterprises. The future development of micro enterprises depends of abilities and knowledge of marketing and logistic in the same time. Supporting of logistic process by marketing activities will give the more effective and synergic present on the market. Marketing elements are now not using by owners of micro enterprises, and marketing analysis are not often realized, but for the future development it should be involved for the reason of influence on the logistic processes.
References
Bozarth C., Handfield R.B. (2007), Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice.
Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Wyd. BEL Studio, Warszawa.
Flores Morales L., Qureshi S. (2010), Effects of IT Adoption in MEsin Ethnic Community in USA. Proceedings of SIG GlobDev Third Annual Workshop, Saint Louis, USA December 12.
Grzybowska M., Juchniewicz B. (2010), Innowacyjność mikroprzedsiębiorstw w Polsce, PARP, Warszawa.
Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Janczewska D. (2011), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie, SAN w Łodzi, t. XI, nr 13.
Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo-logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, t. 21, Gdańsk.
Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa.
Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, Wyd. C. Beck, Warszawa.
Microenterprise Development Strategy Report (1997), Wahington D.C., February.
Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
Starczewska-Krzysztoszek M. (2007), Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw 2006. Raport z badań „Monitoring kondycji sektora MSP 2007”, PKPP Lewiatan, Warszawa.
Stawasz E., Głodek P. (2003), Raport z badania potrzeb innowacyjnych przedsiębiorstw z sektora MSP w województwie śląskim, Łodź, http://innowacje.dolnyslask.pl/zalaczniki/058_raportzbadaniapotrzeb.pdf, dostęp: 20.08.2014.
Wilmańska A. (red.) (2010), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008–2009, PARP, Warszawa.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.