Czynniki oceny zarządzania marketingowo-logistycznego mikro przedsiębiorstwem – wybrane aspekty

Autor

  • Danuta Janczewska Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

wsparcie marketingowe, proces logistyczny mikroprzedsiębiorstw

Abstrakt

Łączenie działań marketingowych i logistycznych obecnie jest już możliwe oraz często stosowane w mikroprzedsiębiorstwach. Przyszły rozwój mikroprzedsiębiorstw zależy od umiejętności i wiedzy nt. marketingu i logistyki w tym samym czasie. Wsparcie logistyki poprzez proces działań marketingowych daje większą skuteczność oraz synergię obecności na rynku. Elementy marketingowe są niewykorzystywane przez właścicieli mikroprzedsiębiorstw a analizy marketingowe nie są często realizowane, ale dla przyszłego rozwoju powinni się oni w to angażować ze względu na ich wpływ na procesy logistyczne.

 

Biogram autora

  • Danuta Janczewska - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

    Dr inż. – adiunkt w Katedrze Marketingu i Logistyki.

Bibliografia

Bozarth C., Handfield R.B. (2007), Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice.

Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Wyd. BEL Studio, Warszawa.

Flores Morales L., Qureshi S. (2010), Effects of IT Adoption in MEsin Ethnic Community in USA. Proceedings of SIG GlobDev Third Annual Workshop, Saint Louis, USA December 12.

Grzybowska M., Juchniewicz B. (2010), Innowacyjność mikroprzedsiębiorstw w Polsce, PARP, Warszawa.

Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Janczewska D. (2011), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie, SAN w Łodzi, t. XI, nr 13.

Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo-logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, t. 21, Gdańsk.

Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa.

Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, Wyd. C. Beck, Warszawa.

Microenterprise Development Strategy Report (1997), Wahington D.C., February.

Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.

Starczewska-Krzysztoszek M. (2007), Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw 2006. Raport z badań „Monitoring kondycji sektora MSP 2007”, PKPP Lewiatan, Warszawa.

Stawasz E., Głodek P. (2003), Raport z badania potrzeb innowacyjnych przedsiębiorstw z sektora MSP w województwie śląskim, Łodź, http://innowacje.dolnyslask.pl/zalaczniki/058_raportzbadaniapotrzeb.pdf, dostęp: 20.08.2014.

Wilmańska A. (red.) (2010), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008–2009, PARP, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Czynniki oceny zarządzania marketingowo-logistycznego mikro przedsiębiorstwem – wybrane aspekty. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/18, 39-49. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 > >> 

Podobne artykuły

1-10 z 89

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.