The conception of business model in marketing & logistics management of micro enterprise in TSL branch

Authors

  • Danuta Janczewska Social Academy of Sciences in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Keywords:

micro enterprise , logistic process , logistic strategy

Abstract

Connecting of marketing and logistic activities is now not co often used in micro enterprises, who not possess the modern transport and infrastructure. For the reason of growing competitiveness the micro enterprises looking for support of their market position. Involving the modern methods of organization and management need the integration the marketing and logistic knowledge. Using
the conception of business model can be useful to reach the competitive position on the market of TSL services. Integration the marketing and logistic activities needs the wide knowledge about instruments as products, market and participants of TSL branch.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Danuta Janczewska, Social Academy of Sciences in Łódź

    Dr. Eng.  – assistant professor at the Department of Marketing and Logistics.

     

References

Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.

Blaik P., Bruska A., Kauf S., Matwiejczuk R. (2012), Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa.

Ciesielski M. (2004), Logistyka w strategiach firm, PWN, Warszawa.

Coyle J., Bardi E., Langley C. (2002), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.

Dwiliński L.(2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

Fechner I., Szyszka G. (red.) (2012), Logistyka w Polsce. Raport 2011, ILiM, Poznań.

Gołembska E., Tyc-Szmil K., Brauer J. (2008), Logistyka w usługach, PWN, Warszawa

Janczewska D. (2013), Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z grupy MSP, ZIwGiB, nr 2.

Majecka B. (2012), Uwarunkowania zachowań przedsiębiorstw transportu samochodowego na rynku przewozów rzeczy, http://studiaimaterialy.pl/wp-con-tent/uploads/2013/07/ZN-2012-ITiHM-BMajecka.pdf, dostęp: 25.05.2014.

Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa.

Mitkow S., Kwiatek A. (2013), Usługi logistyczne – analiza rynku w Polsce, „Systemy Logistyczne Wojsk”, nr 39.

Olkowicz B., Branża TSL ma się dobrze, https://www.dnb.pl/pl/komentarze-ekspertow/art25,branza-tsl-ma-sie-dobrze.html, dostęp: 1.09.2014.

Radziejowska G. (2011), Rozwój przedsiębiorstwa logistycznego a przewaga konkurencyjna, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie, z. 56.

Tarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.) (2013), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011–2012, Wyd. PARP, Warszawa.

Rucińska D. (2011), Strategiczne aspekty kształtowania polskiego rynku usług transportowo-spedycyjno-logistycznych (TSL), referat wygłoszony na IX Kongresie Ekonomistów Polskich.

Rydzkowski W. (2011), Operatorzy logistyczni 3 PL i 4 PL na tle rynku TSL, https://ekonom.ug.edu.pl/pp/download.php?OpenFile=7331, dostęp: 1.07.2014.

Sołtysik M. (2004), O dynamice zmian w logistyce, [w:] A. Sołtysik (red.), Kierunki rozwoju logistyki w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

Stajniak M. (2007), Transport i spedycja. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik logistyk, ILiM, Poznań.

Szymonik A. (2010), Technologie informatyczne w logistyce, Placet, Warszawa.

Wojciechowski A. (2011), Rola jakości w łańcuchach logistycznych, „Logistyka”, nr 6.

Downloads

Published

2024-06-25

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

The conception of business model in marketing & logistics management of micro enterprise in TSL branch. (2024). Innovative Management in Economy and Business, 2/19, 65-75. https://doi.org/10.25312/

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >> 

Similar Articles

1-10 of 101

You may also start an advanced similarity search for this article.