Kadry w administracji. Regulacje prawne i zasady naboru pracowników do organów administracji publicznej

Autor

  • Radosław Kamiński Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

zarządzanie zasobami ludzkimi, administracja publiczna, kadry w administracji publicznej

Abstrakt

Funkcjonująca dziś administracja publiczna działa w imieniu i na rachunek państwa lub innego podmiotu władzy publicznej odrębnego od państwa, a jego instytucje mają obowiązek działać w interesie publicznym, na podstawie i w granicach prawa, w celu realizacji szerszego dobra wspólnego. Jako jeden z głównych czynników gwarantujących stabilność codziennego funkcjonowanie państwa musi działać w sposób ciągły i stabilny. Zatem jej działanie powinno opierać się na pracy profesjonalnej, fachowej kadry. Służbę w administracji publicznej profesjonalnej kadry gwarantuje szereg zasad prawnych (w tym ustawa o pracownikach organów państwowych lub samorządowych, urzędnikach państwowych służby cywilnej). Ten artykuł podnosi zagadnienia związane z funkcjonowaniem zasobów ludzkich w administracji publicznej, na podstawie i zgodnie z art. Ustawy o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 roku.

 

Biogram autora

  • Radosław Kamiński - Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

    Dr, adiunkt w Katedrze Procesów Społecznych Wydziału Humanistycznego.

Bibliografia

Armstrong M. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Burnetko K. (2003), Służba cywilna w III RP: punkty krytyczne, [w:] Raport Fundacji im. Stefana Batorego, Warszawa.

Czaputowicz J. (2008), Administracja publiczna. Wyzwania w dobie integracji europejskiej, PWN, Warszawa.

Długosz D. (1998), Służba cywilna – jaki system dla Polski?, „Res Publica Nowa”, nr 6.

Gierszewski J. (red.) (2012), Administracja publiczna. Skrypt, PWSH Pomerania.

Górski A. (2001/2002), Ustawa o służbie cywilnej z 18 grudnia 1998 roku w świetle aktów prawnych o państwowej służbie cywilnej z lat 1918–1922, „Służba Cywilna”, nr 3.

Hauser J. (2003), Administracja publiczna, PWN, Warszawa.

Izdebski H., Kulesza M. (1999), Administracja publiczna. Zagadnienia ogólne, Liber, Warszawa.

Kamiński R. (2014), Zasoby ludzkie w jednostkach samorządu terytorialnego. Regulacje prawne i zasady naboru pracowników samorządowych, „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie”, nr 1(18).

Korpus służby cywilnej, http://dsc.kprm.gov.pl/korpus-sluzby-cywilnej, dostęp: 20.02.2014.

Łukasiewicz J. (2005), Zarys nauki administracji, LexisNexis, Warszawa

Macek I. (1999), Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, [w:] A. Ferens, I. Macek (red.), Administracja i polityka. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.

Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej; DzU 2008, nr 227, poz. 1505.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Kadry w administracji. Regulacje prawne i zasady naboru pracowników do organów administracji publicznej. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/19, 91-101. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

Podobne artykuły

11-20 z 173

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.