Marketing activities as a part of the logistics strategy of SME’s sector
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
SME’s, marketing support, logistic process, logistic strategyAbstract
Marketing support of logistic process should be a stable element of each step of realization of process. This support can be an important change and help in management of SME’s. Connecting the marketing activity with separate category of logistic process expects knowledge of marketing instruments orientated to product, market and participants of market, therefore outside of enterprise. Marketing support became as collection of preceding activities and affecting on essence of logistic process. In SME’s necessary will be the cells connecting marketing activities with logistic process.
References
Białoń L., Janczewska D. (2004), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce – marketingowe metody oceny z perspektywy sektora, Warszawa.
Chudzyńska-Stępień N. (2013), Gorzki smak czekolady, „Forbes”, 19.12.2013, www.forbes.pl/wydania/154 , dostęp: 20.12.2013.
Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Warszawa.
Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Warszawa.
Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Warszawa.
Janczewska D. (2011a), Badanie powstawania źródeł zagrożenia kryzysem w przedsiębiorstwie podczas realizacji procesu innowacyjnego, [w:] J. Gonicka (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, Łódź.
Janczewska D. (2011b), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, „Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie”, t. XI, nr 13.
Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo-logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, t. 21, Gdańsk.
Obłój K. (1998), Strategia organizacji, Warszawa.
Owczarek L., Bieganowski A. (2003), Systemy jakości a bezpieczeństwo produktów żywnościowych, „Przemysł Spożywczy”, nr 2.
Payne A. (1999), Marketing usług, Warszawa.
Wasiewicz R. (2006), Raport – nasz rynek słodyczy, „Marketing i Rynek”, styczeń.
http://www.san-pajda.rze.pl, dostęp: 1.10.2013.
http://majami.pl/page.php, dostęp: 1.10.2013.
http://www.ewa-sa.pl/aktualnosci/kategoria/projekty-ue.html, dostęp: 1.10.2013.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.