Marketing activities as a part of the logistics strategy of SME’s sector

Authors

  • Danuta Janczewska Social Academy of Sciences in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Keywords:

SME’s, marketing support, logistic process, logistic strategy

Abstract

Marketing support of logistic process should be a stable element of each step of realization of process. This support can be an important change and help in management of SME’s. Connecting the marketing activity with separate category of logistic process expects knowledge of marketing instruments orientated to product, market and participants of market, therefore outside of enterprise. Marketing support became as collection of preceding activities and affecting on essence of logistic process. In SME’s necessary will be the cells connecting marketing activities with logistic process.

Author Biography

  • Danuta Janczewska, Social Academy of Sciences in Łódź

    Dr. Eng. – assistant professor at the Department of Marketing and Logistics.

References

Białoń L., Janczewska D. (2004), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce – marketingowe metody oceny z perspektywy sektora, Warszawa.

Chudzyńska-Stępień N. (2013), Gorzki smak czekolady, „Forbes”, 19.12.2013, www.forbes.pl/wydania/154 , dostęp: 20.12.2013.

Dwiliński L. (2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Warszawa.

Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczne, Warszawa.

Harison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Warszawa.

Janczewska D. (2011a), Badanie powstawania źródeł zagrożenia kryzysem w przedsiębiorstwie podczas realizacji procesu innowacyjnego, [w:] J. Gonicka (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, Łódź.

Janczewska D. (2011b), Uwarunkowania procesów logistycznych w sektorze mikroprzedsiębiorstw, „Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie”, t. XI, nr 13.

Janczewska D. (2013), Zarządzanie marketingowo-logistyczne procesami zaopatrzenia, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, t. 21, Gdańsk.

Obłój K. (1998), Strategia organizacji, Warszawa.

Owczarek L., Bieganowski A. (2003), Systemy jakości a bezpieczeństwo produktów żywnościowych, „Przemysł Spożywczy”, nr 2.

Payne A. (1999), Marketing usług, Warszawa.

Wasiewicz R. (2006), Raport – nasz rynek słodyczy, „Marketing i Rynek”, styczeń.

http://www.san-pajda.rze.pl, dostęp: 1.10.2013.

http://majami.pl/page.php, dostęp: 1.10.2013.

http://www.ewa-sa.pl/aktualnosci/kategoria/projekty-ue.html, dostęp: 1.10.2013.

Downloads

Published

2014-05-30

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Marketing activities as a part of the logistics strategy of SME’s sector. (2014). Innovative Management in Economy and Business, 2/17, 63-73. https://doi.org/10.25312/

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >> 

Similar Articles

1-10 of 136

You may also start an advanced similarity search for this article.