Scale of aggression and the violence in the school environment. Outline of issues
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
safety in school, aggression, violence (forcibly)Abstract
Knowledge and abilities of children and there is inherent element of institutional management in range of safety in school in school young people safety. And so, counteraction is purpose of this management among children and young people of sense of drop of ethical value, efforts violence (forcibly) and aggression and unpunity. It belongs to ascertain generally, that insufficient participation of (quota of) father (parents) is with integrate departments (squads) in accepted (catched on) model of management in primary school in group in warsaw number 301 pre-school number 2 school. Therefore, there is opened problem new solutions wanted (search) and in favor of forceful management in school legal center (means) safety. Here input to solving conflict can be example in school environment of student (pupil) mediation.
References
Averill J.R. (1998), Mały świat, duża scena oraz nieodpowiednie i odpowiednie emocje, [w:] P. Ekman, R.J. Davidson, Natura emocji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Birkenbihl V. (2000), Komunikacja werbalna. Psychologia prowadzenia sporów, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
Brzezińska A., Lutomski G., Smykowski B. (red.) (1995), Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, Zysk i S-ka, Poznań.
Ekman P., Davidson R. J. (1998), Natura emocji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Larsen E. (2000), Od gniewu do przebaczenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Nowosielska K. (2014), Mediacja robi karierę w oświacie, „Rzeczpospolita”, 19–21.04.2014.
Rogge J. (2009), Agresja a wychowanie. Czy dzieci mają prawo do agresji?, Jedność, Kielce.
Saciuk R. (1996), O moralności i zdrowiu psychicznym. Z humanistycznej psychoanalizy E. Fromma, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Stein A. (2002), Kiedy dzieci są agresywne, Jedność, Kielce.
Tatarkiewicz W. (1978), Historia filozoffi, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
Wygotski S.L. (1978), Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, PWN, Warszawa.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.