Marketing plan as instrument element of competitiveness of enterprises in TSL branch

Authors

  • Danuta Janczewska Social Academy of Sciences in Łódź Author

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Keywords:

marketing planning, competitiveness factors, marketing strategy, logistic management

Abstract

Dynamic changes in environment of enterprises make that reaching the success in the market need the knowledge and using the innovative methods of management. One of the most interesting direction of management is using the marketing analysis and marketing planning. The marketing plan including the overall view of activity of enterprises in the market. In article are presented the issues of creation of marketing planning as elements of strategy and position in management system of TSL enterprise. The aim of article is presentation of meaning the marketing methods in creation of competitiveness. There are presented the own researches of SMEs enterprises from TSL branch, realized in years 2010–2014.

Author Biography

  • Danuta Janczewska, Social Academy of Sciences in Łódź

    Dr. Eng. – assistant professor at the Department of Marketing and Logistics, Faculty of Management.

     

References

Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.

Bozarth C., Handfield R.B. (2007), Wprowadzenie do zarządzania łańcuchami dostaw, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Ciesielski M. (2004), Logistyka w strategiach firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Gattorna J. (2013), Dynamiczne łańcuchy dostaw. Wartość tworzą ludzie, Wydawnictwo Euro Logistics, Poznań.

Janczewska D. (2014), Implementacja metodyki myślenia sieciowego w marketingowo- logistycznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] J. Dworak, M. Boguszewicz-Kreft, E. Magier-Łakomy (red.), Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Gdańsk.

Kaczmarek M. (2013), Rynek usług TSL w Polsce, http://www.outsourcingportal.pl/pl/outsourcing/artykuly/rynek-uslug-tsl-w-polsce.html, dostęp: 14.01.2015.

Koszeluk J. (2013), Usługi logistyczne, [w:] G. Biesok (red.), Logistyka usług, Wydawnictwo CeDeWu.pl, Warszawa.

Kotler Ph. (2005), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.

Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa.

Olkowicz B., Branża TSL ma się dobrze, http://www.dnb.pl/pl/komentarze-ekspertow/art25,branza-tsl-ma-sie-dobrze.html, dostęp: 1.09.2014.

Downloads

Published

2024-06-25

Issue

Section

Artykuły

How to Cite

Marketing plan as instrument element of competitiveness of enterprises in TSL branch. (2024). Innovative Management in Economy and Business, 1/20, 67-81. https://doi.org/10.25312/

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >> 

Similar Articles

1-10 of 248

You may also start an advanced similarity search for this article.