Marketing plan as instrument element of competitiveness of enterprises in TSL branch
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
marketing planning, competitiveness factors, marketing strategy, logistic managementAbstract
Dynamic changes in environment of enterprises make that reaching the success in the market need the knowledge and using the innovative methods of management. One of the most interesting direction of management is using the marketing analysis and marketing planning. The marketing plan including the overall view of activity of enterprises in the market. In article are presented the issues of creation of marketing planning as elements of strategy and position in management system of TSL enterprise. The aim of article is presentation of meaning the marketing methods in creation of competitiveness. There are presented the own researches of SMEs enterprises from TSL branch, realized in years 2010–2014.
References
Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.
Bozarth C., Handfield R.B. (2007), Wprowadzenie do zarządzania łańcuchami dostaw, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Ciesielski M. (2004), Logistyka w strategiach firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Gattorna J. (2013), Dynamiczne łańcuchy dostaw. Wartość tworzą ludzie, Wydawnictwo Euro Logistics, Poznań.
Janczewska D. (2014), Implementacja metodyki myślenia sieciowego w marketingowo- logistycznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] J. Dworak, M. Boguszewicz-Kreft, E. Magier-Łakomy (red.), Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Gdańsk.
Kaczmarek M. (2013), Rynek usług TSL w Polsce, http://www.outsourcingportal.pl/pl/outsourcing/artykuly/rynek-uslug-tsl-w-polsce.html, dostęp: 14.01.2015.
Koszeluk J. (2013), Usługi logistyczne, [w:] G. Biesok (red.), Logistyka usług, Wydawnictwo CeDeWu.pl, Warszawa.
Kotler Ph. (2005), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa.
Olkowicz B., Branża TSL ma się dobrze, http://www.dnb.pl/pl/komentarze-ekspertow/art25,branza-tsl-ma-sie-dobrze.html, dostęp: 1.09.2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.