Plan marketingowy jako instrument kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa w branży TSL

Autor

  • Danuta Janczewska Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

plan marketingowy, czynniki konkurencyjności, strategia marketingowa, zarządzanie logistyczne TSL

Abstrakt

Dynamiczne zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw sprawiają, iż osiągnięcie sukcesu rynkowego wymaga poznania i stosowania innowacyjnych metod zarządzania. Jednym z interesujących kierunków zarządzania przedsiębiorstwem jest dynamiczne wdrażanie działań marketingowych na rynku. Plan marketingowy obejmuje całokształt działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo na rynku. W literaturze przedmiotu opracowania dotyczące zastosowania marketingowo-logistycznego podejścia do zarządzania przedsiębiorstwem MSP w branży TSL przedstawione są w pracach Matwiejczuka (2006), Ciesielskiego (2004), Blaika (2010), Rucińskiej (2011) oraz wielu innych. W artykule podjęto tematykę kreowania planu marketingowego jako elementu strategii marketingowej oraz jego roli w systemie zarządzania marketingowo-logistycznego przedsiębiorstwa TSL. Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia marketingu w aspekcie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa z branży TSL. W artykule zostały zaprezentowane badania własne przedsiębiorstw z branży TSL prowadzone w latach 2010–2014.

Biogram autora

  • Danuta Janczewska - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

    Dr inż. – adiunkt w Katedrze Marketingu i Logistyki, Wydział Zarządzania.

Bibliografia

Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.

Bozarth C., Handfield R.B. (2007), Wprowadzenie do zarządzania łańcuchami dostaw, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Ciesielski M. (2004), Logistyka w strategiach firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Gattorna J. (2013), Dynamiczne łańcuchy dostaw. Wartość tworzą ludzie, Wydawnictwo Euro Logistics, Poznań.

Janczewska D. (2014), Implementacja metodyki myślenia sieciowego w marketingowo- logistycznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] J. Dworak, M. Boguszewicz-Kreft, E. Magier-Łakomy (red.), Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, „Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Gdańsk.

Kaczmarek M. (2013), Rynek usług TSL w Polsce, http://www.outsourcingportal.pl/pl/outsourcing/artykuly/rynek-uslug-tsl-w-polsce.html, dostęp: 14.01.2015.

Koszeluk J. (2013), Usługi logistyczne, [w:] G. Biesok (red.), Logistyka usług, Wydawnictwo CeDeWu.pl, Warszawa.

Kotler Ph. (2005), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.

Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa.

Olkowicz B., Branża TSL ma się dobrze, http://www.dnb.pl/pl/komentarze-ekspertow/art25,branza-tsl-ma-sie-dobrze.html, dostęp: 1.09.2014.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Plan marketingowy jako instrument kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa w branży TSL. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/20, 67-81. https://doi.org/10.25312/

Podobne artykuły

1-10 z 173

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.