Analysis and evaluation of customer service in the courier company XYZ
DOI:
https://doi.org/10.25312/2391-5129.31/2020_08aampKeywords:
courier service, customer service, quality of serviceAbstract
Logistic customer service is one of the most important tools for building a company’s competitiveness on the market. This study assessed the effectiveness of XYZ customer service and focused mainly on the timeliness of ongoing services and the number of complaints. Characteristics of the courier industry in Poland, assessment of cooperation with Polish TSL companies and research results have shown the impact of the industry on the Polish company XYZ. Data collected while working at XYZ helped answer questions about logistic customer service indicators and timeliness of services. The data and indicators presented are based on information obtained while working at the company and collecting statistical data.
Downloads
References
Arkit A. (2020), Analiza i ocena obsługi klienta w firmie kurierskiej XYZ, praca dyplomowa, maszynopis niepublikowany, Wydział Techniki i Informatyki Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
Boguszewicz-Kreft M. (2005), Marketing usług, [w:] W. Żurawik (red.), Marketing – podstawy i kontrowersje, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2005.
Dembińska-Cyran I. (2004), System obsługi klienta jako podstawa tworzenia i zarządzania relacjami z klientem, [w:] I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc (red.), Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
PWC (2019), Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce do 2018 r.
Styś A. (red.) (2001), Zarządzanie marketingowe w sferze usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.