Cele i zagrożenia motywowania pracowników w organizacji. Dlaczego motywowanie pracowników jest potrzebne i jak uniknąć najczęstszych błędów?
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
motywowania pracowników, zasoby ludzkie, organizacjaAbstrakt
Artykuł składa się z trzech części. Główne powody motywowania pracowników są przedstawione w pierwszej części. Opisano również związek między motywacją a wynikami firmy, potencjałem pracowników oraz ich satysfakcją. W drugiej części omówiono nieodpowiednie metody motywacji, takie jak błędne poglądy menedżerów na temat motywacji, aspekty kulturowe czy wartości życiowe. Część trzecia krótko opisuje praktyczne porady, które mogą pomóc uniknąć przedstawionych w artykule błędów.
Bibliografia
Bochniarz P., Zakrzewski M. (2010), Relacje, zaufanie i dobre miejsca pracy jako źródła innowacyjności i konkurencyjności firm. Innowacyjność 2010, Warszawa.
Burchell M., Robin J. (2011), The great workplace. How to build it, how to keep it, and why it matters, San Francisco.
Drucker P.F. (1994), Praktyka zarządzania, Kraków.
Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji, Gdańsk.
Herzberg F. (1959), The Motivation to Work, New York.
Kaplan R.S., Norton D.P. (2002), The Brookings Institution analysis of S&P 500 companies, Washington.
Kopertyńska M.W. (2009), Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Warszawa.
Maslow A. (2009), Motywacja i osobowość, Warszawa.
McClelland D.C. (1985), Human Motivation, Glenview.
McGregor D. (2002), The Human Side of Enterprise, Warszawa.
Shiraev E., Levy D. (2001), Cross-cultural psychology, Critical Thinking and contemporary applications, Boston.
Skinner B.F. (1953), Science and human behavior, New York.
Zimbardo P.G., Johnson R.L, McCann V. (2010), Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.