Smart shopping wśród młodych polskich i amerykańskich konsumentów

Autor

  • Tomasz Zalega Uniwersytet Warszawski Autor
  • Anna Rostek Uniwersytet Warszawski Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

smart shopping, sprytny konsument, consumption, consumer behavior

Abstrakt

Celem artykułu jest uchwycenie istoty smart shoppingu jako nowego trendu konsumpcyjnego w zachowaniach młodych polskich i amerykańskich konsumentów. W pierwszej części artykułu, po wyjaśnieniu pojęcia i cech smart shoppingu, skoncentrowano się na omówieniu najważniejszych czynników napędzających jego rozwój oraz kluczowych strategii tego trendu. Natomiast w części drugiej, po scharakteryzowaniu próby badawczej, przeanalizowano smart shopping w świetle wyników badań własnych. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł.

Biogramy autorów

  • Tomasz Zalega - Uniwersytet Warszawski

    Dr hab., prof. nadzwyczajny, Wydział Zarządzania.

  • Anna Rostek - Uniwersytet Warszawski

    Mgr, Wydział Zarządzania.

Bibliografia

Bohlen B., Carlotti S., Mihas L. (2010), How the recession has changed US consumer behavior, McKinsey Quatterly, Issue 1.

Czy Polskę czeka boom kuponów rabatowych i zniżek? (2013), http://www.godealla.pl/blog/czy-polske-czeka-boom-kuponow-rabatowych-i-znizek/, dostęp: 23.09.2014.

Gieracz M., Dobrowolska E. (2013), Zwyczaje zakupowe Polaków, Shopping Show, Warszawa, http://www.shoppingshow.pl/raporty/ShoppingShow.AnalizaRetail&FashionwPolsce2013.Raport.pdf.

Hermann S. (2009), The crisis and consumer behavior: eight quick solution, „Journal of Consumer Behavior”, vol. 8, Issue 2.

http://www.statista.com/statistics/244903/market-share-of-private-label-brands-worldwide-by-selected-country/, dostęp: 23.09.2014.

Lipovetksy G. (2006), Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsummation, Gallimard.

Mano H., Elliott M.T. (1997), Smart Shopping: The Origins and Consequences of Price Saving, “Advances in Consumer Research”, No. 24.

Miliardy w szarej strefie (2011), http://www.rp.pl/artykul/590077_Kleska-malychsklepow-na-rynku-coraz-gorzej.html, dostęp: 23.09.2014.

Otto P. (2014), Smart shopping, czyli nowoczesny klient wyrusza na zakupy, http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/smart-shopping-czyli-nowoczesny-klient-wyrusza-na-zakupy,2001932,4199, dostęp: 23.09.2014.

Otto P. (2015), Marki własne sieci handlowych, czyli jak zrobić biznes na efekcie skali, http://forsal.pl/artykuly/777081,marki-wlasne-sieci-handlowych-czyli-jak-zrobicbiznes-na-efekcie-skali.html, dostęp: 23.09.2014.

Reformat B. (2013), The Idea of Smart Shopping – The Generation of Smart Consumers, „Studia Ekonomiczne”, nr 149.

Schindler R.M. (1989), Consequences of perceiving oneself as responsible for obtaining a discount. Evidence for smart shopper feelings, „Journal of Consumer Psychology”, vol. 7, No. 4.

Teleżyńska K. (2011), Smart shopping z gazetką, newsletter Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, htt://www.ptbrio.pl/newsletter/84/20-23.pdf.

Zachowania konsumenckie: Nielojalny klient został smart-shopperem (2012), http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/zachowania-konsumenckie-nielojalny-klient-zostal-smart-shopperem,26094.html, dostęp: 23.09.2014.

Zalega T. (2013a), Smart shopping – nowy trend konsumencki, „Handel Wewnętrzny”, nr 6(347).

Zalega T. (2013b), Alternatywne trendy konsumpcyjne w miejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu, „Studia i Materiały”, nr 1(16).

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Smart shopping wśród młodych polskich i amerykańskich konsumentów. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/20, 177-199. https://doi.org/10.25312/

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>