Wybrane problemy logistyki zwrotnej w branży usług motoryzacyjnych
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
logistyka odwrócona, części zamienne, usługi motoryzacyjneAbstrakt
Rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów, przepisy prawne oraz względy ekonomiczne sprawiają, że ludzie coraz bardziej interesują się ponownym wykorzystaniem produktów i materiałów. W artykule przedstawiono niektóre problemy logistyki zwrotnej w obszarze zarządzania częściami zamiennymi w branży serwisowej motoryzacji. Zaprezentowano wyniki badań dotyczących możliwości ponownego wykorzystania części zamiennych pochodzących z uszkodzonych lub zniszczonych samochodów, używanych podczas serwisowania pojazdów.
Bibliografia
Janczewski J., Zarządzanie procesem odzyskiwania produktów odpadowych w sektorze usług motoryzacyjnych, „Logistyka”, nr 2.
Nowe, używane czy regenerowane? Raport – Rynek części regenerowanych w Polsce, 26.04.2012, http://motofocus.pl/raporty/8455/nowe-uzywane-czy-regenerowane-raport-rynek-czesci-regenerowanych-w-polsce, dostęp: 2.09.2012.
Sadowski A. (2008), Zrównoważony rozwój z perspektywy logistyki zwrotnej, „Problemy Ekorozwoju”, Vol. 3, No. 8.
Skup rdzeni, http://test.skuprdzeni.pl/, dostęp: 9.08.2011.
Szołtysek J. (2009), Logistyka zwrotna, Poznań.
System oznaczeń jakościowych, http://www.polcar.com/Jako-%C5%9B%C4%87.aspx, dostęp: 22.08.2012.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.