Strategie e-marketingu na przykładzie firmy BlaBlaCar

Autor

  • Bartłomiej Bąk Autor
  • Tomasz Zalega Uniwersytet Warszawski Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/2391-5129.22/2016_93-111

Słowa kluczowe:

e-marketing, konsument, media społecznościowe, konsumpcja kolaboratywna, carpooling

Abstrakt

Wiele podmiotów na rynku chciałoby wyróżniać się od konkurencji poprzez osiąganie przewagi w różnych dziedzinach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Używanie e-marketingu z pewnością jest w stanie zapewnić taką przewagę, jednakże wymaga to zrozumienia i poprawnego wdrożenia. Jednakże skuteczne wprowadzenie marketingu internetowego wymaga spojrzenia na działalność firmy z szerszej perspektywy. Aby wprowadzenie e-marketingu było skuteczne, trzeba zestawić ze sobą strategię firmy, funkcjonowanie działu sprzedaży oraz działania marketingowe online i offline. Celem artykułu jest zaprezentowanie nowych koncepcji marketingowych oraz narzędzi, które są dostępne dla przedsiębiorstw chcących reklamować się poprzez Internet. W pierwszej części tekstu, po wyjaśnieniu pojęcia i istoty marketingu internetowego, w sposób syntetyczny, omówiono jego najważniejsze klasyczne narzędzia. Natomiast W drugiej części opracowania przeanalizowano działalność firmy BlaBlaCar w obszarze e-marketingu. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł.

Biogramy autorów

  • Bartłomiej Bąk

    Mgr, specjalista ds. marketingu w BlaBlaCar Polska.

  • Tomasz Zalega - Uniwersytet Warszawski

    Prof. nadzw. dr hab., Katedra Gospodarki Narodowej, Wydział Zarządzania.

Bibliografia

Belk R. (2014), You are what you can access: Sharing and collaborative consumption online, „Journal of Business Research”, No. 67(8).

Botsman R., Rogers R. (2010a), What’s Mine Is Yours: The Rise of Collaborative Consumption, Harper Business, New York.

Botsman R., Rogers R. (2010b), Beyond Zipcar: Collaboration Consumption, „Harvard Business Review”, No. 88(10), October.

Dejnaka A. (2013), Biblia e-biznesu. E-marketing, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Felson M., Speath J. L. (1978), Community structure and collaborative consumption: A routine activity approach, „American Behavioral Scientist”, No. 21(4).

Frąckiewicz E. (2006), Marketing internetowy, PWN, Warszawa.

Królewski J., Sala P. (red.) (2014), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa.

Olson M. J., Connor A. D. (2013), The Disruption of Sharing – An Overview of the New Peer-to-Peer, „Sharing Economy” and the Impact on Established Internet Companies, „Piper Jaffray”, November.

Rostek A., Zalega T. (2015), Konsumpcja kolaboratywna wśród młodych polskich i amerykańskich konsumentów (część 1), „Marketing i Rynek”, nr 5.

Szubrycht J. (2012), Bogacenie się przez dzielenie, „Polityka”, nr 26(2864).

Tapscott D., Williams A. (2008), Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.

Voight J. (2013), Enabling the Sharing Economy, „Adweek”, Vol. 54, No. 21.

Wardak P., Zalega T. (2013), Konsumpcja kolaboratywna jako nowy trend konsumencki, „Studia i Materiały”, nr 1.

Wasko M.M.L., Faraj S. (2005), Why should I share? Examining social capital and knowledge contribution in electronic network of practice, „MIS Quarterly”, No. 29(1).

Zalega T. (2013a), Internet a media społecznościowe i wirtualizacja zachowań miejskich gospodarstw domowych w Polsce (wyniki badań), „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie”, nr 2(17).

Zalega T. (2013b), Alternatywne trendy konsumenckie w miejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu, „Studia i Materiały”, nr 1(16).

Zalega T. (2015), Nowe trendy konsumenckie jako przejaw innowacyjnych zachowań współczesnych konsumentów. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów (w druku).

Pobrania

Opublikowane

2024-06-25

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Strategie e-marketingu na przykładzie firmy BlaBlaCar. (2024). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 1/22, 93-111. https://doi.org/10.25312/2391-5129.22/2016_93-111

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >> 

Podobne artykuły

21-30 z 33

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.