Outplacement as a positive image shaping element of an organization on the labour market
DOI:
https://doi.org/10.25312/Keywords:
outplacement, corporate image, personnel, employeeAbstract
The aim of the article is outlining outplacement as one of the instruments of creating a positive corporate image and subjective treatment of human resources in an organization. The article shows basic kinds of outplacement and resulting benefits from applying it to an employer and an employee, as well as main crash barriers of applying this instrument. It has been pointed out that effective application of outplacement requires making its role aware of validities amongst the senior staff and visualising its positive effect on employees of organizations.
References
Antczak Z. (2010), Odejścia pracowników z organizacji, [w:] T. Listwan, Zarządzanie kadrami, Warszawa.
Baruk A. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Warszawa.
DBM-Polska, Wyniki badań rynku utplacement w Polsce (2011), http://pl.scribd.com/doc/58283264/DBM-Polska-Wyniki-bada%C5%84-rynku-outplacement-w-Polsce, dostęp: 2.02.2013.
http://www.pbsdga.pl/x.php/1,931/raport-z-badania-na-temat, dostęp: 2.02.2013.
Kalinowski M. (2004), Zwalnianie pracowników, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa.
Listwan T. (2005), Słownik zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa.
Makowski K., Kwiatkiewicz A. (2004), Derekrutacja i outplacement według standardów europejskich, [w:] M. Juchniewicz, Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Warszawa.
Outplacement oczami pracowników – wyniki badania (2009), http://hrstandard.pl/2009/09/03/outplacement-oczami-pracownikow-wyniki-badania, dostęp: 2.02.2013.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz.U. z 2008 r. nr 69, poz. 415).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.