Systemy premiowania jako podstawowe narzędzie oddziaływania na wyniki pracownika w organizacji

Autor

  • Piotr Oleksiak Uniwersytet Łódzki Autor

DOI:

https://doi.org/10.25312/

Słowa kluczowe:

premia, system przyznawania premii, pracownik, zarządzanie zasobami ludzkimi

Abstrakt

Celem tej publikacji jest przegląd zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemów premiowych w organizacji. Artykuł omawia podstawowe koncepcje opracowywania i funkcjonowania systemów premiowych, a także podstawowe błędy, które mogą być popełniane na etapie ich projektowania. Przedstawiono również aspekty prawne premii oraz charakterystykę systemów premiowych w polskich przedsiębiorstwach.

Biogram autora

  • Piotr Oleksiak - Uniwersytet Łódzki

    Dr, adiunkt w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym.

Bibliografia

Borkowska S. (2001), Strategie wynagrodzeń, Kraków.

Czajka Z. (2009), Zarządzanie wynagrodzeniami w Polsce, Warszawa.

http://www.tcconcept.pl/?p=publikacje&g=pdf2&s=8, dostęp: 20.02.2013.

Pytel M. (2011), Wyzwania dla zarządzania systemem pracy w uczących się i rozwijających organizacjach, „Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego”, nr 5.

Rapacka M., Mrzygłód J., Rostkowski T. (2004), Wynagrodzenia premiowe, [w:] R. Rostkowski (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, 2004.

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 20 lipca 200o r. I PKN 17/00, http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia1/I%20PKN%2017-00.pdf, dostęp: 20.02.2013.

Pobrania

Opublikowane

2013-09-01

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Systemy premiowania jako podstawowe narzędzie oddziaływania na wyniki pracownika w organizacji. (2013). Zarządzanie Innowacyjne W Gospodarce I Biznesie , 2/15, 31-39. https://doi.org/10.25312/

Podobne artykuły

1-10 z 182

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.