Systemy premiowania jako podstawowe narzędzie oddziaływania na wyniki pracownika w organizacji
DOI:
https://doi.org/10.25312/Słowa kluczowe:
premia, system przyznawania premii, pracownik, zarządzanie zasobami ludzkimiAbstrakt
Celem tej publikacji jest przegląd zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemów premiowych w organizacji. Artykuł omawia podstawowe koncepcje opracowywania i funkcjonowania systemów premiowych, a także podstawowe błędy, które mogą być popełniane na etapie ich projektowania. Przedstawiono również aspekty prawne premii oraz charakterystykę systemów premiowych w polskich przedsiębiorstwach.
Bibliografia
Borkowska S. (2001), Strategie wynagrodzeń, Kraków.
Czajka Z. (2009), Zarządzanie wynagrodzeniami w Polsce, Warszawa.
http://www.tcconcept.pl/?p=publikacje&g=pdf2&s=8, dostęp: 20.02.2013.
Pytel M. (2011), Wyzwania dla zarządzania systemem pracy w uczących się i rozwijających organizacjach, „Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego”, nr 5.
Rapacka M., Mrzygłód J., Rostkowski T. (2004), Wynagrodzenia premiowe, [w:] R. Rostkowski (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, 2004.
Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 20 lipca 200o r. I PKN 17/00, http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia1/I%20PKN%2017-00.pdf, dostęp: 20.02.2013.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.